Activiteit: wat doet de Europese Unie voor Zeeland?

Wat doet de Europese Unie voor Zeeland?

Activiteit

De Europese Unie en de Europese Parlementsverkiezing zijn voor veel mensen een ‘ver-van-hun-bed-show’. Daarnaast lijkt het anti-EU sentiment in onze samenleving steeds meer te groeien. Veel geld en regels, maar wat levert het ons nou op?

Nou, best veel. Denk alleen al aan de veiligheid, vrijheid en welvaart. Iets wat misschien inmiddels zo vanzelfsprekend is geworden, dat we er niet altijd meer de waarde van inzien. Immers, we zien vaak pas de waarde ergens van in, op het moment dat we het niet meer hebben. Maar laten we daar niet op wachten.

Speciaal voor iedereen die meer wil weten over de Europese Unie en wat zij nou concreet oplevert voor Zeeland, of specifieker, voor Schouwen-Duiveland, organiseren wij een toffe bijeenkomst.

Op deze avond zal Milos Labovic, voormalig lobbyist voor Zeeland in de EU en schrijver van het boek ‘Lobbyist voor Zeeland’, ingaan op de vraag wat de Europese Unie voor Zeeland betekent?

Ook is er ruimte voor discussie en is er een quiz waarbij bezoekers het boek kunnen winnen!

Iedereen is van harte welkom. Toegang is gratis en je hoeft geen voorkennis te hebben.

Wanneer?

Vrijdagavond 24 mei

Waar?

Cultuurhuis ZierikC, aan het Jannewekken (19) in Zierikzee

Hoelaat?

Inloop vanaf 19:00
Aanvang vanaf 19:30

Voor wie?

Voor iedereen. Pro-EU, anti-EU. Jong, oud. EU-fanaat of EU-dummy.

Milos Labovic

Beeld: Milos Labovic