Steunfractielid en fractiesecretaris

• Goes
  • Amsterdam
  • Hij/hem

Doordeweeks studeert Jelt in Amsterdam, maar in het weekend keert hij snel terug naar Schouwen-Duiveland; de plek waar hij zich het meest mee verbonden voelt. Jelt wil net als vele andere jongeren die hier zijn opgegroeid maar die nu elders studeren, graag ooit terugkomen wonen op ons eiland. Daarom zet hij zich vanuit de steunfractie in voor een Schouwen-Duiveland waar je betaalbaar en fijn kunt wonen, waar genoeg te beleven valt en waar je mag zijn wie je wilt zijn. ‘’Ons eiland loopt in sommige dingen nog behoorlijk achter. Als enige gemeente van Zeeland hijsen wij op Coming-out day niet de regenboogvlag en een duidelijk cultuurbeleid ontbreekt’’ Volgens Jelt kunnen we dit verbeteren door meer te luisteren naar een specifieke doelgroep: ‘’Laten we beginnen met jongeren meer te betrekken bij de politieke besluitvorming, want zij zitten vol met frisse, progressieve en toekomstbestendige ideeën!’’