Valentijnstaart gaat dit jaar naar vrijwilligers Zwanenwater

Al vele jaren trakteert D66 Schagen op Valentijnsdag, door middel van een heerlijke slagroomtaart een stichting, vereniging of club. De afgelopen jaren ging de taart onder andere naar de vrijwilligers van CNME de Groenling, de Buurtbus, Verkeersoudergroep Schagen, Museum Vreeburg, de KNRM, het Valkogerkerkje, het Zijper Museum en Dorpsservicepunt in Sint Maarten en het Dorps Ontmoetings Punt, DOP in Petten.

Deze Valentijnsdag zette D66 Schagen de vrijwilligers van de beheerploeg in het Zwanenwater in het zonnetje. Dit jaar is het Zwanenwater 50 jaar in beheer bij Natuurmonumenten. Hoogste tijd om de mannen en vrouwen die iedere week meehelpen aan het beheer in dit unieke gebied te trakteren. Dinsdag om 8.30 werden de vrijwilligers en de boswachters verrast door raadslid Frans Jansen met een grote slagroomtaart. De vrijwilligers worden vooral ingezet bij het verwijderen van kleine struikjes en boompjes zodat het terrein open blijft en onder andere heide, zandhagedissen en diverse zeldzame vlinders er kunnen leven.

Vrijwilligers Zwanenwater

Beeld: Margreet Frowijn-Druijven