Algemene Beschouwingen 2023

D66 heeft tijdens de algemene beschouwingen van 2023 belangrijke vraagstukken aangekaart met betrekking tot de voorbereiding van de gemeente Meierijstad op de uitdagingen van de toekomst. Ze benadrukken onderwerpen zoals mobiliteit, luchtkwaliteit, vergrijzing en betaalbare huisvesting. De partij maakt zich zorgen over de huidige staat van mobiliteit in de gemeente en pleit voor concrete actie om verkeersproblemen aan te pakken. Daarnaast wijzen ze op het belang van een gezonde leefomgeving en roepen op om de gevolgen van klimaatverandering en mogelijke gezondheidsrisico’s aan te pakken. Met het oog op de vergrijzing benadrukken ze de behoefte aan voldoende zorg en ondersteuning voor ouderen, waarbij ze nieuwe woonvormen voorstellen waarin senioren elkaar kunnen ondersteunen. Bovendien wijst D66 op het gebrek aan betaalbare huisvesting voor jongeren, waardoor zij gedwongen worden de gemeente te verlaten. Ze pleiten voor meer middenhuurwoningen om jongeren in Meierijstad te behouden. Door kritisch te kijken naar de voorbereiding op deze uitdagingen, toont D66 bezorgdheid over de toekomstbestendigheid van Meierijstad en dagen ze de gemeente uit om actie te ondernemen en veranderingen door te voeren.

Wil je meer lezen over de standpunten en suggesties van D66? Lees dan de volledige tekst van ons betoog tijdens de algemene beschouwingen van 2023. Ontdek hoe we de gemeente uitdagen om zich voor te bereiden op de toekomst en de uitdagingen waar Meierijstad voor staat. Mobiliteit, luchtkwaliteit, vergrijzing en betaalbare huisvesting zijn slechts enkele van de onderwerpen waar D66 de aandacht op vestigt. Lees meer over onze visie en ideeën voor een veerkrachtige en toekomstbestendige gemeente. Klik hier voor de volledige tekst.