Nieuwe fractie D66 Dijk en Waard

Na de verkiezingsuitslag waarbij D66 Dijk en Waard 3 zetels binnenhield staat de nieuwe fractie in de startblokken.

In dit bericht stellen we de personen één voor één voor. Zo maakt u kennis met onze nieuwe fractie voor de komende vier jaar.

Milo, Anja, Sebastian - D66 Dijk en Waard Beeld: Ferry Floor

Milo Poland is 22 jaar oud. Hij woon op dit moment in de Schilderswijk in Heerhugowaard. Zijn politieke oorsprong begon bij de deelname aan de Jongerengemeenteraad in 2015/2016. Vanaf dat moment is de affiniteit met de politiek gegroeid. Voorheen was hij gemeenteraadslid voor Nederland Duurzaam. Nu al lange tijd met volle enthousiasme gemeenteraadslid voor D66.

Op dit moment studeert hij aan de Universiteit van Amsterdam. Afgelopen jaar heeft Milo zijn bachelor Rechtsgeleerdheid afgerond. En zit hij nu in het laatste jaar van de master Privaatrechtelijke rechtspraktijk. In de toekomst hoopt hij werkzaam te zijn als advocaat of jurist bij een onderneming.

Anja Grim is geboren en getogen in Amsterdam. In 2007 is ze in Heerhugowaard komen wonen. Als verpleegkundige heeft Anja jaren op oncologische afdelingen van diverse ziekenhuizen gewerkt, later als verpleegkundig centralist op de meldkamer. Na een zoektocht naar werk dat bij haar past werkt ze nu als triagist bij de huisartsenpost in Alkmaar. Anja was de 40 jaar gepasseerd toen ze bij InHolland haar opleiding Management, Economie en Recht had gedaan.

Anja heeft drie dochters waarvan de jongste inmiddels op het Huygens College zit. Hier is ze 1 middag in de week vrijwillig medewerker van de mediatheek.

Sebastian Visser is werkzaam bij NUWEA, een accountantskantoor in Uitgeest. Hij is geboren en getogen in Heerhugowaard en samen met zijn vriendin Jill woont hij in de Bomenwijk.

Op de zondagen voetbalt hij samen met mijn jeugdvrienden bij KSV in ’t Kruis. Heerhugowaard is in Sebastian zijn optiek uniek in haar soort. “Een stad met volop dorpse waarden, waarbij de stad gevormd wordt door de kernen. Na de fusie zal dit alleen maar versterkt worden. Dit maakt voor mij Heerhugowaard erg prettig om te wonen en te vertoeven.”