Breng je stem uit voor D66 in Gelderland

Het is bijna zover; over 14 dagen kun je meebeslissen over jouw vertegenwoordigers in de provincie Gelderland en de Waterschappen.

Wellicht spreken de verkiezingen voor de Provinciale staten niet direct tot de verbeelding.
Daarom lees je in dit artikel kort wat de provincie doet en waar we als D66 in de provincie voor staan. Het belangrijkste is dat je jouw stem uitbrengt en daarmee bijdraagt aan de toekomst van Nederland. Daarin willen we graag het vooruitstrevende geluid van D66 laten klinken.

In het kort over de provincie

De provincie heeft o.a. taken op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling, milieu, energie en klimaat, platteland en natuurbeheer, bereikbaarheid en cultuur in de regio. Concreet kun je dan denken aan het toewijzen van gebieden waar woningen gebouwd mogen worden en het beheer van de natuur in de regio, waaronder het platteland en recreatieve natuurgebieden.

Ook bepaalt de provincie i.s.m. met andere partners waar zonneparken of windmolens mogen komen. Een andere belangrijke taak van de provincie is de aanleg van onderhoud van regionale wegen en bruggen, zoals de N-wegen bij jou in de buurt.

Stem vooruit met D66

Als D66 voeren we een progressieve koers. Ook in de provincie. Wil je dit geluid ook in de provincie laten klinken, vergeet dan niet te stemmen. Dit progressieve geluid laat zich horen in de balans die wij willen herstellen voor de natuur en daarin de landbouw mee te nemen en met elkaar in gesprek te gaan.

Ook zetten we in op duurzame opwek van energie in samenwerking met onze inwoners. We verkennen de mogelijkheden voor wind en zon in de regio en zetten in op een versnelling naar duurzame mobiliteit.

Bovendien zetten we ons in om het cultuur en erfgoed dat onze regio rijk is te behouden en verder te ontwikkelen. De cultuur die Gelderland en haar gemeenten uniek maakt en ons verbindt.