Coalitieakkoord gepresenteerd

D66 heeft samen met coalitiepartners GroenLinks, VVD en ChristenUnie-SGP 10 mei jl. hun coalitieakkoord voor de periode 2022-2026 gepresenteerd.

Angèle Welting beoogd wethouder

De partijen hebben ook de vier beoogde wethouders gepresenteerd. Namens D66 is dat Abgèle Welting, de VVD draagt Walter van Dijk aan, voor GroenLinks komt Laura Hoogstraten in het college en namens ChristenUnie-SGP is dat Wouter Catsburg. Hoogstraten en Catsburg zijn nu ook al wethouder.
Het is een mooi coalitieakkoord volgens Angèle Welting. “Het laat zien dat we echt samen met de inwoners en instellingen in Zeist willen gaan voor een aantal uitdagingen die er liggen. Daar zetten we samen de schouders onder. We staan voor de kansengelijkheid voor iedereen en dat straalt dit coalitieakkoord wat mij betreft echt volledig uit. We willen een mooi en duurzaam Zeist, maar we staan ook voor een groen Zeist. En het is heel mooi dat we de portefeuille jeugd en onderwijs hebben gekregen.”