George Becht

Beeld: George Becht

In Woerden, Harmelen, Kamerik en Zegveld nemen mensen verantwoordelijkheid voor zichzelf én voor anderen. Daar loop ik warm voor en dat motiveert mij. Alleen kom je een heel eind maar met elkaar kom je als samenleving verder.

Het wethouderschap biedt mij de ruimte om een tastbare bijdrage te leveren aan vraagstukken die zich in onze leefomgeving aandienen. Mooi om mij daar dagelijks voor in te kunnen zetten.  Belangrijk vind ik het om uit  ‘mijn raam’ te blijven kijken en  de realiteit en consequenties van de politiek gemaakte keuzes te zien en te ervaren. Midden in de samenleving!

• 56 jaar
  • Rotterdam
  • Woerden

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

Tien jaar geleden verhuisden we naar Woerden. Een stad die al heel snel in ons ‘groene’ hart is gaan zitten. Ik ben getrouwd met Pien en, samen met onze poezen Zwartje en Tommie wonen wij met veel plezier in Woerden. Wij genieten met volle teugen van alle activiteiten die in Woerden worden georganiseerd  en praten dan graag na op één van de mooie terrassen in onze gemeente.

Wat zijn drie zaken die jij als wethouder wil veranderen?

• Woerden is de techniekstad van de regio. Dat betekent onder meer de Technohub staat als een huis en dat onze stad dé plek is in het Groene Hart waar studenten worden opgeleid voor techniekfuncties. Het betekent ook dat de meeste van deze studenten in of rond de stad een baan vinden en hier kunnen wonen.
  • Daarnaast is de binnenstad nog aantrekkelijker om te winkelen en te verblijven. Cultuur is en blijft de drager van onze bruisende binnenstad. Daar werken we samen met inwoners, ondernemers en vastgoedeigenaren hard aan.
  • Ten derde heeft ieder kind in onze gemeente gelijke kansen; in het onderwijs, om mee te kunnen doen aan sport en cultuur. iedereen doet mee!

Wat betekend D66 voor jou?

Uitgaan van je eigen kracht, zonder de aandacht voor je omgeving te verliezen. Dat heb ik van huis uit meegekregen. En voor mij is dit dan ook herkenbaar en aansprekend in het sociaal liberale gedachtegoed van D66. Ik ervaar iedere keer weer dat deze uitgangspunten mij ‘thuis’ doen voelen binnen onze club.