Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

maandag 3 juli 2017

Wieke Paulusma wint derde Els Borst Netwerk Inspiratieprijs

Het Groningse D66-raadslid heeft de derde Els Borst Netwerk Inspiratieprijs gewonnen. Tijdens het jaarlijkse Els Borst Netwerk Event in Driebergen kreeg Paulusma de prijs uitgereikt door Tweede Kamerlid en voorzitter van EBN Pia Dijkstra.

Wieke Paulusma won de derde Els Borst Netwerk Inspiratieprijs voor haar onvoorwaardelijke strijd voor meer vrouwen in de politiek, met name op lokaal niveau. Daarnaast diende Paulusma een motie in tijdens het D66-congres voor een tijdelijk vrouwenquotum. De motie werd door het congres aangenomen. Pia Dijkstra: “Met haar inzet en enthousiasme weet Wieke Paulusma vrouwen te inspireren en motiveren om politiek actief te worden.”

Meer vrouwen in de politiek

“Met haar vasthoudendheid is Wieke Paulusma erin geslaagd de hardnekkige ondervertegenwoordiging van vrouwen in topfuncties op de agenda van D66 te zetten, en de noodzaak van uitzonderlijke maatregelen om dat te doorbreken, inclusief quota”. Met die bewoordingen werd Paulusma genomineerd voor de EBN-Inspiratieprijs. Andere genomineerden waren Eerste Kamerlid Petra Stienen, D66-er Marion Wichard en Landelijk Bestuurslid Joan Nunnely.

Bewondering

Paulusma treedt met haar winst in de voetsporen van Ingrid van Engelshoven en Truus Houtepen. Zij wonnen eerder de Inspiratieprijs. Paulusma is blij met de prijs: “Ik bewonder Els Borst enorm. Juist vanwege haar moed en onophoudelijke inzet om controversiële onderwerpen op de agenda te zetten binnen en buiten de politiek.”

Els Borst Netwerk

Het Els Borst Netwerk is een netwerk van vrouwen én mannen van D66. Het netwerk heeft als doel vrouwen te ondersteunen en te empoweren om zo hun inzet binnen en buiten de politiek en de partij duurzaam te vergroten. Ook lid worden van het Els Borst Netwerk? Dat kan al voor tien euro per jaar. Meld u hier aan (ook wanneer u geen D66-lid bent!).