Voorwoord van lijsttrekker Benjamin Hofland

Benjamin Hofland - Beeld: Ben Hofland

Voor je ligt ons verkiezingsprogramma waarmee wij de verkiezingen van 14, 15 en 16 maart 2022 ingaan. Ons programma is divers. Het bevat onze antwoorden op de Westlandse vraagstukken van deze tijd, maar daarbij altijd gericht met een blik op de toekomst. Kan je als starter nog wel een betaalbare woning vinden? Hoe maken we de gemeente groen en klimaatbestendig? En hoe ondersteunen we onze jeugd om uiteindelijk zelfstandig in het leven te kunnen staan?

Samen voor Westland

Wij voeren politiek met een open vizier en met het vertrouwen dat we samen de gemeente een stukje mooier kunnen maken. Westland is een mooie gemeente, maar staat niet op zichzelf. Samen met de regio geven we Westland kleur. Binnen de regio maken we afspraken over het aantal te bouwen woningen en binnen deze regio kan en mag iedereen overal wonen. Er staat geen hek om onze gemeente die ons afsluit van de buitenwereld. Of wat te denken van de energietransitie? Als gemeente kunnen we een aanzet doen, maar samenwerking binnen de regio, de rest van het land en binnen de Europese Unie is cruciaal voor het doen slagen van de overstap naar duurzame energie. En ook de zorg voor onze jeugd is regionaal georganiseerd. Samen met andere gemeenten kopen we die zorg in, lokaal geven we uitvoering aan de noodzakelijke aanpak. Samen maken we Westland, maar ook Nederland en de wereld een stukje mooier.

Lokale vraagstukken verdienen structurele oplossingen

Als lokale afdeling van een landelijke partij formuleren we een antwoord op de lokale vraagstukken, waarbij we kunnen schakelen met onze partijgenoten in de Provinciale Staten, de Tweede Kamer of het Europees Parlement. De gemeente Westland eindigt niet bij de grens met Den Haag, Rotterdam of Rijswijk. Samen met onze buren en andere partners zullen we antwoorden moeten geven op de vraagstukken van deze tijd. Onze lokale vraagstukken doen ertoe en verdienen structurele oplossingen.

Laat iedereen vrij, maar niemand vallen

Na de grote successen van de afgelopen jaren, gaan wij de komende verkiezingen vol vertrouwen tegemoet. Wij vertrouwen erop dat onze antwoorden zullen bijdragen aan een leefbare gemeente, waarin we iedereen vrijlaten, maar niemand laten vallen. We rekenen op jullie stem.

Benjamin Hofland
Lijsttrekker D66 Westland