Blijf op de hoogte!

Communicatie-stagiair(e) Europees Parlement

Als communicatie-stagiair(e) werk je op nationaal en Europees niveau aan de zichtbaarheid van de vier D66-Europarlementariërs: Sophie in ’t Veld, Gerben-Jan Gerbrandy, Marietje Schaake en Matthijs van Miltenburg. Een uitdagende functie in een internationale werkomgeving op het snijvlak van communicatie en politiek.

Functieomschrijving

Als stagiair(e) persvoorlichting bied je algemene ondersteuning aan de persvoorlichter. Je schrijft persberichten, opiniestukken en blogs en plant interviews in. Daarnaast zorg je ervoor dat de website van D66 Europa en de websites van Sophie in ’t Veld en Gerben-Jan Gerbrandy up-to-date zijn. Op het gebied van social media bied je ook ondersteuning.

We zijn op zoek naar iemand die in het laatste jaar van zijn/haar studie zit of onlangs afgestudeerd is. Een achtergrond in de journalistiek of communicatiewetenschappen is een pré. Een geschikte kandidaat is nieuwsgierig, zelfstandig en nauwkeurig. Iemand die goed kan schrijven, de Engelse taal uitstekend beheerst en actief meedenkt over de positionering van de vier Europarlementariërs, zowel in tekst als beeld.

Functie-eisen

Van onze toekomstige communicatie-stagiair(e) vragen wij in ieder geval:

• HBO/WO werk- en denkniveau
  • Communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling
  • Enthousiast en initiatiefrijk
  • Politieke interesse/affiniteit
  • Flexibiliteit

Arbeidsvoorwaarden

De aanstelling betreft een stageovereenkomst met ingang van 19 februari 2018, voor 40 uur per week met looptijd van vijf maanden. Je bent werkzaam in het Europees Parlement in Brussel.

Aan deze stage is een stagevergoeding verbonden.

Solliciteren

Heb je interesse in deze functie? Wij ontvangen graag voor 25 januari jouw motivatiebrief en CV op het volgende adres: anneruth.schussler@ep.europa.eu.

Voor meer informatie kan je contact opnemen met Anne Ruth Schussler (persvoorlichter) via anneruth.schussler@ep.europa.eu of telefonisch: +32 484 20 15 18.

Laatst gewijzigd op 10 januari 2018