Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Stagiair(e) onderzoek & innovatie

Wij zoeken per direct  een enthousiaste stagiair(e) onderzoek & innovatie op het Landelijk Bureau van D66.

Heb jij een sterke interesse in politiek en een voorliefde voor (data-)onderzoek? Vind je de werking van een interne partijorganisatie interessant en wil je meehelpen die te vernieuwen/klaar te stomen voor de toekomst? Dan is dit een mooie stageplek voor jou.

Als onderdeel van het strategisch plan 2017-2021 van het Landelijk Bestuur van D66 gaan we de komende tijd aan de slag met het ontwikkelen van nieuwe manieren om mensen aan onze partij te binden. Daarbij kijken we o.a. naar alternatieve vormen van lidmaatschap, supporterschap, donateurschap en vrijwilligerschap. Uitgebreid onderzoek naar de behoeften van zowel leden als kiezers maakt een belangrijk deel uit van dit project.

De afdeling Bestuurs- en Verenigingsondersteuning op het Landelijk Bureau ondersteunt en adviseert in dit proces. Als stagiair(e) ben je onderdeel van een enthousiast klein team te midden van de dynamiek van een grote politieke partij. De stagiair(e) valt onder het cluster Vereniging en Training en wordt begeleid/aangestuurd door de Beleidsadviseur/Analyticus.

Taken en verantwoordelijkheden

• Het organiseren van en ondersteunen bij kwalitatief en kwantitatief onderzoek binnen en buiten de vereniging. Denk hierbij aan het meedenken over vragenlijsten, het voeren van gesprekken, maar ook het verwerken en analyseren van de resultaten;
  • Het meedenken over hoe de resultaten op een creatieve en aantrekkelijke maar vooral ook overzichtelijke manier aan het Landelijk Bestuur en eventueel aan het ledencongres gepresenteerd kunnen worden;
  • Het organiseren van bijeenkomsten en gesprekken;
  • Het regelmatig en proactief onderhouden van contact met het verantwoordelijk bestuurslid ten einde hem op de hoogte te houden en te adviseren over de voortgang van het project;
  • Het leveren van een inhoudelijke bijdrage aan discussies en brainstorms die gedurende het project veelvuldig worden georganiseerd;

Gewenst profiel

• Affiniteit met en bovenmatige interesse in politieke- en verenigingsprocessen;
  • Voorliefde voor onderzoek, zowel kwalitatief (interviews, literatuurstudie) als kwantitatief (data-analyse). Ervaring met data-analyse/statistiek is een must;
  • Je ben analytisch, hebt aandacht voor details, bent leergierig en in staat zelfstandig te werken.
  • Omdat je regelmatig zelf op onderzoek uit gaat (interviews houdt) ben je initiatiefrijk, heb je voldoende sociale vaardigheden en heb je ook enige omgevingssensitiviteit;
  • Je bent breed inzetbaar: het kan zijn dat je op een gegeven moment ook wordt gevraagd een bijdrage te leveren aan andere innovatietrajecten (eveneens vanuit een onderzoeksrol) of dat je betrokken wordt bij andere onderzoeken;
  • Gezien de aard van de werkzaamheden is betrokkenheid bij D66 een pre. Als stagiair dien je in ieder geval in staat te zijn om de partijcultuur en – structuur snel eigen te maken;
  • Creativiteit in je denken en doen (oplossingen) is een pre;
  • Je werk- en denkniveau is WO;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als verbaal);
  • Je studeert nog (staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling) en beschikt over een studenten OV;
  • Je bent bereid om zo nu en dan ook avonden en/of weekenden te werken;
  • Beschikbaar voor minimaal vier maanden vanaf juni/juli 2018.

Wat bieden wij?

Kijkje in de keuken van een politieke partij, je spreekt veel mensen, komt op veel plekken en je krijgt een podium om wat je tijdens studie leert in de praktijk te brengen. Je krijgt de ruimte om naast eigenlijke taken op verschillende plekken mee te kijken, werkervaring op te doen, en krijgt constructieve feedback op je geleverde werk en werkhouding. Je krijgt een marktconforme stagevergoeding.

Interesse?

Reageer zo spoedig mogelijk door een mail met motivatie en cv te sturen naar vacature@d66.nl. Wil je meer informatie over de stageplek? Dit kan door contact op te nemen met Gijs de Jong, Beleidsadviseur/Analyticus. Dit kan per mail via gijs.dejong@d66.nl of telefonisch (070 356 60 66).

Laatst gewijzigd op 2 augustus 2018