Bepaal welke mails jij ontvangt

Stagiair Verenigingszaken

Wij zoeken per 1 september 2019 (32 uur p/w) een enthousiaste stagiair(e) op het Landelijk Bureau van D66. Gedurende dit najaar worden er een aantal grote voorstellen voorgelegd aan de leden. Deze voorstellen zijn bepalend voor de koers van de vereniging voor de komende jaren. De afdeling Vereniging & Opleiding op het Landelijk Bureau zorgt er o.a. voor dat alle processen die hierbij komen kijken goed verlopen als ook dat aangenomen stukken ten uitvoer worden gebracht in de gehele vereniging.

Lijkt het jou leuk om voorstellen van de tekentafel tot en met de uitvoer hiervan van dichtbij mee te maken? En wil je dit doen in een gezellig, klein team te midden van de Haagse dynamiek? Dan is deze stageplek echt iets voor jou!

Wat ga je doen?

• Het voorbereiden van de formele besluitvorming voor en op het Congres.
  • Het assisteren bij de voorbereidingen van en helpen bij het verduidelijken van de processen voor de afdelingen in aanloop naar de GR2022.
  • Het adviseren, informeren en ondersteunen van afdelingen en regio’s met betrekking tot het uitvoeren van zaken die in het Huishoudelijk Reglement zijn vastgelegd en bij de uitvoering van de bestuurstaken.
  • Het ondersteunen van de eerste voorbereidingen voor de Tweede Kamerverkiezingen 2021. Hieronder valt ook het permanent ondersteunen van de Landelijke Verkiezingscommissie (LVC).
  • Het ondersteunen en organiseren van activiteiten binnen de Vereniging.

Wie zoeken wij?

Je bent leergierig, stressbestendig en flexibel. Het is van belang dat je snel kunt schakelen tussen verschillende werkzaamheden. Je maakt je procedures snel eigen en bent in staat om deze helder uit te leggen. Daarnaast vind je het leuk om contact te hebben met bestuursleden uit het hele land. Je hebt aandacht voor details en bent in staat zelfstandig te werken. Op het moment van de stage sta je ingeschreven bij een hogeschool of universiteit en beschik je over studenten OV. Gezien de aard van de werkzaamheden is betrokkenheid bij D66 een pre. Verder ben je bereid om zo nu en dan ook avonden en/of weekenden te werken. Je bent beschikbaar tot minimaal 1 januari 2020 en in overleg bereid eventueel eerder te starten.

Wat bieden wij?

Een omgeving waar je jezelf kunt zijn en persoonlijke groei voorop staat. Je komt te werken bij de afdeling Vereniging & Opleiding op het verenigingshuis van D66 in het hart van politiek Den Haag. Daarnaast maak je volwaardig deel uit van het team.  Wij bieden een dynamische en interessante stageomgeving, waar je de opgedane kennis uit jouw studie met concrete projecten in de praktijk kan brengen. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je tijdens de stage de mogelijkheid krijgt om met jouw persoonlijke leerdoelen aan de slag te gaan en heb je voldoende ruimte om aan je onderzoek te werken. Je ontvangt een stagevergoeding.

Interesse?

Reageer vóór 19 juli 2019 door een mail met motivatie en cv te sturen naar vacature@d66.nl. Wil je meer informatie over de stageplek? Dit kan door contact op te nemen met Robert Zuidbroek. Dit kan per mail via vereniging@d66.nl.

Laatst gewijzigd op 24 juni 2019

Nu is het moment.