Blijf op de hoogte!

Stagiair Verenigingsondersteuning Landelijk Bureau

foto_Jeroen_Mooijman_DSC_0464

Heb je altijd al willen weten hoe het er bij D66 achter de schermen aan toegaat? Kom stage lopen op het Landelijk Bureau. Reageer snel!

Gevraagd

Wij zoeken per 1 september 2017 een enthousiaste stagiair voor de verenigingsondersteuning op het Landelijk Bureau van D66. Wil jij kennismaken met de processen binnen een partij en wat er zoal komt kijken voorafgaand aan de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018? Dan is dit een mooie stageplek voor jou!

Het Team

Het zevenkoppige BVO-team (Bestuurs- en verenigingsondersteuning) ondersteunt en adviseert regiobesturen en afdelingen, organiseert kaderdagen voor bestuurders en speciale ledendagen, en zij adviseert het Landelijk Bestuur over verenigingszaken. De gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 (GR2018) zijn momenteel hoofdprioriteit voor BVO. Zo moeten er o.a.: deelnamebesluiten genomen worden voor de ruim 280 gemeenten waar D66 meedoet, opleidingen voor aspirant-raadsleden opgezet en ondersteuning en advies geboden bij lijsttrekkerverkiezingen. Op dit moment zijn de voorbereidingen bij ons achter de schermen dus al in volle gang. Als stagiair word je onderdeel van een klein en enthousiast team om te helpen al deze procedures en stappen in goede banen te leiden.

Taken en verantwoordelijkheden

• Het ondersteunen en organiseren van activiteiten binnen de Vereniging.
  • Het ondersteunen van voorbereidingen en uitvoering van kandidaatstellingsprocedures en verkiezingen met name in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen 2018. Hieronder valt ook het ondersteunen van de Landelijke Verkiezingscommissie (LVC).
  • Het adviseren en informeren van afdelingen en regio’s met betrekking tot het uitvoeren van zaken die in het Huishoudelijk Reglement zijn vastgelegd.
  • Het regelmatig (proactief) onderhouden van het contact met bestuurders binnen de vereniging
    ten einde ondersteuning te bieden bij de uitvoering van de bestuurstaken. Dit kan door middel
    van advies, ondersteunen en, het inschakelen van derden uit het netwerk van de partij.

Profiel

• Affiniteit met verenigingsprocessen en procedures en is in staat om deze helder uit te leggen.
  • Je bent leergierig en in staat zelfstandig te werken. Gezien de aard van de werkzaamheden is betrokkenheid bij D66 een pre. Als stagiair dien je in ieder geval in staat te zijn om de partijcultuur en – structuur snel eigen te maken.
  • Het werk- en denkniveau is minimaal HBO. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als verbaal).
  • Je bent bereidt om zo nu en dan ook avonden en/of weekenden te werken.
  • Beschikbaar vanaf 1 september 2017 t/m eind maart 2018.

Wat bieden wij?

Een unieke en gezellige stage in een team met gedreven collega’s; een bijzondere werkomgeving in hartje Den Haag en een mooie ervaring achter de schermen. We bieden je een marktconforme stagevergoeding en goede begeleiding om je leerdoelen te halen.

Reageren?

Je reactie ontvangen we graag inclusief CV en motivatie via vacature@d66.nl. Wil je meer weten over de stageplek? Neem contact op met Angèle Welting, manager Bestuurs- en Verenigingsondersteuning, via  06-24942369.

Laatst gewijzigd op 2 augustus 2017