Bepaal welke mails jij ontvangt

Stagiair communicatie D66 Academie

D66 zet zich in voor onderwijs van de hoogste kwaliteit en maakt dat ook intern waar. Binnen de vereniging wordt er een rijk scala aan opleidingstrajecten en talentstimulerings-programma’s aangeboden. Het cluster Vereniging & Opleiding van het Landelijk Bureau is per 1 september 2019 op zoek naar een leergierige en daadkrachtige communicatie stagiair die ons komt ondersteunen bij D66 Academie voor vier dagen per week.

De D66 Academie biedt opleidingen, trainingen en workshops aan waarmee leden, vrijwilligers en politici zich blijvend kunnen ontwikkelen. In 2020 wordt de D66 Academie verder uitgerold binnen de vereniging. Als stagiaire ga je helpen bij het verder op de kaart zetten van de D66 Academie.

Wat ga je doen?

• Het opstellen van een meer jaren communicatieplan voor de D66 Academie
  • Het schrijven van wervende teksten voor en up-to-date houden van de website, Verenigingsdashboard en andere online platforms, die voor de communicatie van de Academie worden gebruikt.
  • Versturen of plaatsen van communicatie rondom- en over opleidingsevenementen. Denk daarbij aan het uitnodigen van gedifferentieerde doelgroepen, huiswerk- en lesmateriaal versturen, maar ook het beantwoorden van praktische vragen van deelnemers.
  • De praktische organisatie van verschillende opleidingsbijeenkomsten van de Academie. Denk daarbij het zoeken van geschikte locaties, de afstemming met deze locaties en verzorgen en hospitality tijdens opleidingen.

Wat zoeken we?

• Je bent creatief in het creëren, implementeren en overbrengen van communicatiemiddelen.
  • Je hebt uitstekende schriftelijke vaardigheden. Je schrijft begrijpelijk en correct Nederlands en bent in staat om je schrijfstijl aan te passen aan het beoogde doel of de doelgroep.
  • Je maakt jezelf makkelijk nieuwsbriefsoftware met mailinglijsten en content managementsystemen zoals WordPress eigen.
  • Een studieachtergrond op het gebied van communicatie is een pre.
  • Je kan goed plannen en organiseren en houdt bij de werkzaamheden goed overzicht zonder de details uit het oog te verliezen.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, legt makkelijk contacten en staat open voor kennismaking met nieuwe mensen.
  • Je bent politiek sensitief, je weet hoe te schakelen met de verschillende betrokkenen en doet dit op een respectvolle en zakelijke manier. Vertrouwelijkheid staat bij jou hoog in het vaandel.
  • Je functioneert op hbo- of wo-niveau. Je studeert nog en beschikt doordeweeks over een OV-reisproduct.
  • Je bent bereid flexibele werkuren, ook in de avonden en weekenden, te hanteren.
  • Je hebt hart voor de politieke partij D66, alsook voor de vereniging D66.

Wat bieden wij?

Een omgeving waar je jezelf kunt zijn en persoonlijke groei voorop staat. Je komt te werken bij de cluster Vereniging & Opleiding op het verenigingshuis van D66 in het hart van politiek Den Haag. Wij bieden een dynamische en interessante stageomgeving, waar je de opgedane kennis uit jouw studie met concrete projecten in de praktijk kan brengen. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je tijdens de stage de mogelijkheid krijgt om met jouw persoonlijke leerdoelen aan de slag te gaan en voldoende ruimte hebt om aan je onderzoek te werken. Je werkt gemiddeld vier dagen per week en krijgt een stagevergoeding.

Interesse?

Reageer vóór 24 juni 2019 door een mail met motivatie en cv te sturen naar vacature@d66.nl. Wil je meer informatie over de stageplek? Dit kan door contact op te nemen met Adriane Charbon. Dit kan per mail via: opleiding@d66.nl

Laatst gewijzigd op 11 juni 2019

Nu is het moment.