Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Stages bij het Landelijke Campagneteam

Trainingssessie

Wil jij een bijdrage leveren aan de campagne van D66? Met de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019 en de Europese Parlementsverkiezingen in mei 2019 is het campagneteam op het Landelijk Bureau op zoek naar versterking. Daarvoor zoeken we meerdere energieke stagiair(e)s.

De duur van de stages is in overleg, maar in ieder geval tot en met 23 mei 2019. We zoeken mensen die affiniteit hebben met het gedachtegoed van D66, flexibel inzetbaar zijn en geen 9-tot-5 mentaliteit hebben. De gebieden waarop we in ieder geval versterking van één of meerdere stagiaires nodig hebben zijn:

Online marketing

Je wordt geïntroduceerd in beheer en uitvoering van online marketing in een politieke context op diverse kanalen (Google Ads, Facebook, Twitter, Instagram). Dat betekent het promoten van online uitingen voor Europese, landelijke en lokale kanalen. Je vertaalt onderzoeksdata in online doelgroepen, bereikt doelgroepen op verschillende online kanalen. Je krijgt een kijkje in de keuken en denkt mee over de algehele online strategie van D66. Relevante opleidingsrichtingen rond politieke communicatie, online marketing of media en entertainment marketing zijn een pre.

Evenementen en organisatie

Je organiseert campagne evenementen in het hele land. Tijdens de campagne trekken politieke kopstukken en vrijwilligers van D66 het hele land door in de campagnebus, om met afdelingen op straat campagne te voeren, werkbezoeken af te leggen bij interessante bedrijven/organisaties en kiezers te ontmoeten. Jij organiseert dat, zorgt dat er leuke evenementen zijn, helpt afdelingen om voldoende vrijwilligers op de been te krijgen en houdt een vinger aan de pols dat alles goed en strak georganiseerd is. Ook draag je bij aan de sfeer tijdens evenementen en draag je zorg voor exposure op social media voor de evenementen, bijvoorbeeld door foto’s en wrap-up filmpjes te maken en publiceren. Je staat stevig in je schoenen en werkt zelfstandig en georganiseerd.

Content creatie

Je wordt de creatieve spil in het campagne team. Je ontwerpt diverse online en offline campagne uitingen zoals social content, infographics en flyers. Politieke sensitiviteit is een pre, creativiteit en beheersing van programma’s als Photoshop of InDesign een vereiste. Je hebt een uitstekende beheersing van het Nederlands en werkt nauwkeurig.

Video editor / Animator

Je draagt bij aan de productie van social content in de vorm van video (animaties). Je gaat zelf met camera/telefoon op stap om (korte) filmpjes op te nemen en draagt zorg voor het bewerken van filmpjes voor publicatie. Je bent een creatieve doener en hebt ervaring met video’s, vlogs en animaties. Je hebt een uitstekende beheersing van het Nederlands en werkt nauwkeurig.

Interesse?

Wil jij ervaring op doen met een unieke en gezellige stage in een team met gedreven collega’s, een bijzondere werkomgeving in hartje Den Haag en een mooie ervaring achter de schermen? Dan bieden wij je een marktconforme stagevergoeding en goede begeleiding om je leerdoelen te halen. Stuur je motivatiebrief en CV zo snel mogelijk, maar uiterlijk 15 oktober 2018, naar vacature@d66.nl. Geef in de brief aan per wanneer je beschikbaar bent. Wil je meer weten over de stageplek? Mail dan naar campagne@d66.nl. Een beknopte online screening (zoekopdracht met Google) maakt onderdeel uit van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Laatst gewijzigd op 3 december 2018