Stageplaatsen Tweede Kamerfractie

Wat een kans! Stagelopen tijdens de verkiezingscampagne, verkiezingen en formatie!

De Tweede Kamerfractie van D66 biedt stageplaatsen (m/v) aan voor de periode van  4 januari 2021 – 2 juli 2021. Als stagiair(e) werk je binnen één van de drie beleidsclusters van de fractie en ondersteun je de vaste beleidsmedewerkers en de Kamerleden binnen de verschillende portefeuilles die bij dat cluster zijn belegd. Voor een overzicht van de clusters en de thema’s die daar zijn belegd, verwijzen wij je door naar onze website.

Wat ga je doen?

Als stagiair draag je –onder begeleiding- zorg voor een soepele en accurate afwikkeling van de dagelijkse gang van zaken. Dat betekent dat je de actualiteit met betrekking tot de beleidsterreinen van je cluster volgt en dat je ondersteunt bij de inhoudelijke voorbereiding van debatten en overleggen. Ook werkzaamheden als telefoonbeantwoording, agendabeheer, en de beantwoording van e-mail namens Kamerleden behoren tot het takenpakket.

Je bent op verschillende manieren aangesloten op de besluitvormingsprocessen in het hart van de Nederlandse democratie. Je krijgt een unieke inkijk in het parlementaire proces en vergaart meer inzicht in politieke vaardigheden. Naast een stimulerende werkomgeving met goede faciliteiten bieden wij een stagevergoeding.

Wat vragen we van jou?

Je volgt een opleiding op HBO- of WO-niveau, waarbij nadrukkelijk geldt dat iedere studierichting (bijvoorbeeld Rechten, Economie) in aanmerking komt. Je hebt een brede algemene ontwikkeling, politiek heeft je interesse en je hebt affiniteit met het gedachtegoed van D66. Je bent proactief, zelfstandig, initiatiefrijk, kunt goed prioriteren en bent in staat om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Dat werkplanning en -tijden op korte termijn kunnen veranderen is voor jou geen probleem. Het betreft een fulltime stage  voor de genoemde periode van vijf maanden.

We verwachten van onze stagiaires dat zij ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling.

Solliciteren

Je kunt je CV met motivatie tot en met  22 november 2020 sturen naar [email protected] te name van Marieke de Vries, Ambtelijk Secretaris, met in het onderwerp Stage 2021-1.

De sollicitatiegesprekken zullen in week van 23 november plaatsvinden
Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.