Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Stage Vereniging & Opleiding

D66 zet zich in voor onderwijs van de hoogste kwaliteit en maakt dat ook intern waar. Als onderdeel van de D66 Academie organiseert het team ‘Vereniging & Opleiding’ op het landelijke partijbureau onder andere een rijk scala aan opleidingstrajecten en talentstimuleringsprogramma’s.

Het Landelijk Bureau is op zoek naar een leergierige en daadkrachtige communicatie stagiair die ons komt ondersteunen bij het ontwikkelen en organiseren van haar D66 Academie en opleidingen.

In 2019 wordt de D66 Academie verder uitgerold binnen de vereniging en worden er nieuwe SummerSchool modules voor politici ontwikkelt ter voorbereiding op de Politieke 2-daagse, begin september 2019. Je gaat het team ‘Vereniging & Opleiding’ helpen bij het verder op de kaart zetten van de D66 Academie en het (door-) ontwikkelen van opleidingsmodules.
Je legt daarbij een initiatiefrijke houding aan de dag en draagt bij aan het verdere succes van de D66 Academie.

Het team ‘Vereniging & Opleiding’ functioneert als kwaliteitsmotor van de partij en vereniging. Daarom leg je zelf ook een hoge lat als het op kwaliteit van je resultaten aankomt. Je benadert je takenpakket op gestructureerde en doeltreffende wijze. Je bent geïntrigeerd door en je bewust van de kansen en risico’s die het werken in een politieke en vertrouwelijke omgeving met zich meebrengt.

Wat ga je doen?

• De D66 Academie uitrollen binnen de vereniging qua communicatie en zichtbaarheid.
  • Versturen of plaatsen van communicatie rondom en over opleidingsevenementen. Denk daarbij aan het uitnodigen van gedifferentieerde doelgroepen, huiswerk- en lesmateriaal versturen, maar ook het beantwoorden van praktische vragen van deelnemers en het schrijven van wervende teksten voor verschillende websites en andere online platforms en dashboards.
  • De praktische organisatie van verschillende opleidingsbijeenkomsten van D66. Denk daarbij aan het zoeken van geschikte locaties, de afstemming met deze locaties en verzorgen en hospitalitytijdens opleidingen.
  • Onder begeleiding van een collega een module mee- of doorontwikkelen. Hierbij ga je aan de slag met didactische criteria, interactieve werkvormen en stem je de inhoud af op de doelgroep in samenspraak met de betrokken trainer(s).
  • Bijhouden van aanmeldingen op een overzichtelijke en gestructureerde manier. Hier hoort een correcte registratie in bijvoorbeeld Excel bij, maar ook het aanmaken van mailinglijsten voor verschillende subgroepen deelnemers zodat iedere geïnteresseerde communicatie en informatie op maat ontvangt.

Wat vragen we van je?

• Je kan goed plannen en organiseren en houdt bij de werkzaamheden goed overzicht zonder de details uit het oog te verliezen.
  • Je bent creatief in het creëren, implementeren en overbrengen van communicatiemiddelen.
  • Je hebt goede schriftelijke vaardigheden. Je schrijft begrijpelijk en correct Nederlands en bent in staat om je schrijfstijl aan te passen aan het beoogde doel of de doelgroep.
  • Je kan goed overweg met Excel. Je maakt jezelf makkelijk nieuwsbriefsoftware met mailinglijsten en content management-systemen zoals WordPress eigen.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, legt makkelijk contacten en staat open voor kennismaking met nieuwe mensen.
  • Je bent politiek sensitief, je weet hoe te schakelen met de verschillende betrokkenen en doet dit op een respectvolle en zakelijke manier. Vertrouwelijkheid staat bij jou hoog in het vaandel.
  • Je functioneert op hbo- of wo-niveau. Je studeert nog en beschikt doordeweeks over een OV-reisproduct.
  • Je bent bereid flexibele werkuren, ook in de avonden en weekenden, te hanteren.
  • Je hebt hart voor de politieke partij D66, alsook voor de vereniging D66.

Praktische informatie

Het betreft een stage voor 24 tot 32 uur per week. Idealiter kan je rond 1 februari 2019 aan de slag voor een termijn van 5 maanden. In overleg is een enigszins afwijkende start- en einddatum mogelijk. De standplaats is het Landelijk Bureau D66 in Den Haag.

Wat bieden wij?

Een kijkje in de keuken van een politieke partij, je spreekt veel mensen, komt op veel plekken en je krijgt een podium om wat je tijdens studie leert in de praktijk te brengen. Je krijgt de ruimte om naast eigenlijke taken op verschillende plekken mee te kijken, werkervaring op te doen, en krijgt constructieve feedback op je geleverde werk en werkhouding. Je krijgt een marktconforme stagevergoeding.

Hoe reageer je?

Voor vragen kan Bastiaan Bakker (medewerker Vereniging & Opleidingen) worden benaderd, via bastiaan.bakker@d66.nl, 070-3566 066 of 06-422 61 552.

Solliciteren kan door je CV en je motivatie aan ons te sturen via vacature@d66.nl gericht aan Bastiaan Bakker.

Na ontvangst van jouw brief/mail en CV krijg je van ons een ontvangstbevestiging en later hoor je of we je uitnodigen voor een gesprek. De eerste sollicitatiegesprekken vinden uiterlijk plaats in de week van 7 januari.

Laatst gewijzigd op 10 december 2018