Stage webcare en publieksvoorlichting Tweede Kamer

Heb jij altijd de scherpste reacties? Volg je het nieuws op de voet? En vind jij het leuk om de discussie (online) aan te gaan? Lees dan vooral verder, dit is de stage voor jou!

De Tweede Kamerfractie van D66 biedt twee stageplaatsen aan voor de periode van  5 september 2021 – 28 januari 2022 voor 38 uur per week. Als stagiair bij D66 draai je volwaardig mee met het communicatieteam. In deze bruisende omgeving leer je alles over hoe een politieke partij omgaat met communicatie. Waar moet je op letten in berichten? Welke afwegingen maak je? En hoe overtuig je mensen?

Online verhalen vertellen

Ons verhaal vertellen we steeds meer, en in steeds grotere mate, online. Op onze sociale mediakanalen publiceren we video’s, afbeeldingen en uitleg over onze plannen voor het klimaat, het onderwijs of de zorg. Nadat een bericht is gepubliceerd, gaan we online in gesprek met mensen die vragen hebben of hun mening met ons delen. In ons online team komen politieke besluiten en standpunten samen met de reacties uit de samenleving. En met de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 voor de deur belooft het een interessante en leuke periode te worden.

Wat ga je doen?

• Je verzorgt met collega’s de interactie op onze social media kanalen zoals Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn en WhatsApp. Ook reageer je op de mails van onze leden en beantwoord je telefoontjes van mensen met inhoudelijke vragen.
  • Je ondersteunt de communicatiemedewerkers met hun werkzaamheden.
  • Je helpt persvoorlichters waar nodig met het schrijven van persberichten en het opzoeken van relevante media.
  • Je leert ingewikkelde onderwerpen je snel eigen te maken en bent in staat daarover de discussie aan te gaan.
  • Je weet lastige politieke teksten te vertalen in begrijpelijke antwoorden. Zo zorgen we ervoor dat mensen de politiek beter kunnen volgen.

Wie ben jij?

We zijn op zoek naar enthousiaste, flexibele stagiairs, die veel zin hebben om vijf maanden volop met ons mee te doen. Samen met een gedreven team werk je mee om Nederland écht vooruit te helpen.

We verwachten van onze stagiaires dat zij ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling.

Solliciteren

Je kunt je CV met motivatie t/m 27 juni sturen naar [email protected] te name van Marieke de Vries, Ambtelijk Secretaris, met in het onderwerp Stage Webcare 2021-22.

De sollicitatiegesprekken zullen in week 27 plaatsvinden.

Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.

Heb je vragen, neem dan contact op met Hester van Soest, [email protected]