Blijf op de hoogte

Stagiair(e)s Voorlichting

De Tweede Kamerfractie zoekt twee stagiair(e)s in het Voorlichtingsteam. Je kan niet wachten om ingewikkelde plannen begrijpelijk op te schrijven. Je wordt er enthousiast van om interviews met (lokale) journalisten voor Kamerleden te organiseren en voor te bereiden. En je vindt het tof om mensen met vragen over D66-plannen op Facebook of Instagram aan een goed antwoord te helpen!

Als stagiair van de afdeling Voorlichting werk je samen met onze persvoorlichters, de publieksvoorlichters en het online team. De afdeling voorlichting geeft antwoord op álle vragen die binnenkomen bij de Tweede Kamerfractie, zowel van journalisten als van mensen die vragen hebben over D66-standpunten. Andersom proberen we aandacht te krijgen voor belangrijke plannen die we als fractie uitwerken. Je komt fulltime stage lopen van 3 februari  – 3 juli 2020.

Wie ben je?

• Je bent een goede schrijver en werkt secuur.
  • Je staat te trappelen om meer te leren over politiek en politieke communicatie.
  • Je volgt de actualiteit en maakt onderwerpen jezelf snel eigen. Of het nu gaat om het Klimaatakkoord, het Pensioenakkoord, het leenstelsel of vrouwenrechten, jij vat het in teksten die iedereen begrijpt.
  • Je vindt het belangrijk dat mensen de politiek begrijpen en zich betrokken voelen bij de politiek.
  • Je bent creatief: je kan het júiste plaatje maken of gifje vinden als reactie op vrolijke of juist boze Facebook- of Twitter-comments.
  • Je bent flexibel. Het ene moment help je een Kamerlid met een interview voor De Gelderlander, daarna maak je een verdiepingspagina voor de website over Wonen, vervolgens beantwoord je vragen op Instagram.
  • Je volgt een hbo- of wo-opleiding in de richting communicatie, journalistiek of politicologie.

Wat bieden we jou?

• Een toffe werksfeer in het hart van de democratie.
  • Goede begeleiding van communicatiecollega’s, die je helpen om beter te leren schrijven en je politieke antenne te ontwikkelen.
  • Een stagevergoeding van 450€ per maand.

We verwachten van onze stagiaires dat zij ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling. Je kunt je CV met motivatie tot en met 8 december  sturen naar D66stages@tweedekamer.nl te name van Marieke de Vries, Ambtelijk Secretaris, met in het onderwerp “Stage Voorlichting 2020/1”.

De sollicitatiegesprekken zullen in week 50 plaatsvinden. Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Laatst gewijzigd op 27 november 2019