Stage Verenigingszaken

Vraag jij je wel eens af wat er achter de schermen gebeurt bij een politieke partij? Of wat er allemaal moet gebeuren voordat een kiezer het vakje bij D66 rood maakt in het stemhokje? Dit is jouw kans om dit uit te vinden!

Wij zoeken per 1 september 2021 (of zoveel eerder als mogelijk) een enthousiaste stagiair die het cluster Vereniging & Opleiding op het Landelijk Bureau van D66 komt ondersteunen. Het cluster Vereniging & Opleiding bestaat uit drie sub-clusters: opleidingen, verenigingsadvies en processen/procedures. Tijdens jouw stage zal je met name het cluster op de formele proces en procedures ondersteunen, maar ook zal je deels betrokken zijn bij het team verenigingsadvies.

Je helpt mee in de formele processen richting de Gemeenteraadsverkiezingen van 2022, met de voorbereidingen voor het Landelijke D66-Congres in het najaar van 2021 en met het zetten van de eerste stappen in de aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen en de Eerste Kamerverkiezing van 2023.

Wat ga je doen?

• Je assisteert en helpt afdelingen bij hun voorbereidingen voor de Gemeenteraadsverkiezingen;
  • Je adviseert en ondersteunt leden en het team met vragen over de processen en procedures richting de Gemeenteraadsverkiezingen en het Huishoudelijk Reglement;
  • Je ondersteunt met de voorbereidingen voor en de besluitvorming tijdens het Najaarscongres van 2021;
  • Je ondersteunt een dynamisch en jong team die de drie landelijke partijcommissies ondersteunen;
  • Je helpt met het zetten van de eerste stappen richting de Provinciale Statenverkiezingen en de Eerste Kamerverkiezing van 2023.

Wie zoeken wij?

• Je volgt de hbo- of wo- opleiding Bestuurskunde of Politieke Wetenschappen of een vergelijkbare studierichting;
  • Je zoekt een stageplek voor 32-38 uur per week (4-5 dagen per week);
  • Je bent bereid om af en toe ‘s avonds en in het weekend te werken;
  • Je bent leergierig, stressbestendig, flexibel en enthousiast;
  • Je kunt goed omgaan met het toepassen van procedures en reglementen;
  • Je bent goed in staat om zowel zelfstandig te werken, als ook ondersteunende werkzaamheden uit te voeren;
  • Je hebt een studenten-ov;
  • Je hebt affiniteit met de partij D66;
  • Je bent beschikbaar van ongeveer 1 september 2021 (of eerder) tot minimaal 1 februari 2022.

Wat bieden wij?

Een omgeving waar je jezelf kunt zijn en persoonlijke groei voorop staat. Je gaat werken bij de afdeling Vereniging & Opleiding op het verenigingshuis van D66 in het hart van politiek Den Haag. In verband met de coronamaatregelen zal het grootste deel van de werkzaamheden thuis plaatsvinden. Daarnaast maak je volwaardig deel uit van het team. Wij bieden een dynamische en interessante stageomgeving, waar je de opgedane kennis uit jouw studie met concrete projecten in de praktijk kan brengen.

Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je tijdens de stage de mogelijkheid krijgt om met jouw persoonlijke leerdoelen aan de slag te gaan en heb je voldoende ruimte om aan je onderzoek te werken.

Je ontvangt een stage- en een telefoonkostenvergoeding.

Interesse?

Reageer vóór 1 juni 2021 door jouw motivatie en cv te sturen naar [email protected]

Wil je meer informatie? Dit kan door contact op te nemen met Robert Zuidbroek (Verenigingsjurist) of Thijs van Rens (Verenigingsadviseur). Dat kan per mail via [email protected]