Blijf op de hoogte!

Stagiair(e): Publieksvoorlichting Tweede Kamerfractie

De Tweede Kamerfractie van D66 biedt een stageplaats (m/v) publieksvoorlichting aan tot  31 januari 2018.

Wat ga je doen?

Als stagiair draag je –onder begeleiding- zorg voor een goede afhandeling van publieksvragen die binnen komen via de telefoon, mail, post en social media en je rapporteert over de belangrijkste kwesties. Je schakelt met de Eerste en Tweede Kamerleden en beleidsmedewerkers en zorgt dat de standpunten up-to-date zijn. Rondleidingen geven aan bezoekers van de fractie behoort ook tot het takenpakket. Je krijgt een unieke inkijk in het parlementaire proces en vergaart meer inzicht in politieke vaardigheden.

Wat vragen we van jou?

Je volgt een opleiding op HBO- of WO-niveau, waarbij een studierichting in communicatie en/of journalistiek de voorkeur heeft. Je hebt een brede algemene ontwikkeling, politiek heeft je interesse en je hebt affiniteit met het gedachtegoed van D66. Je bent proactief, zelfstandig, initiatiefrijk, kunt goed prioriteren, hebt een positieve instelling en bent in staat om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Het betreft een stage voor vier- of vijf dagen in de week (in overleg).

Solliciteren?

Je kunt je CV met motivatie tot en met 19 september sturen naar m.vbemmel@tweedekamer.nl met in het onderwerp Stage: 2017-2. In week 39 zullen de sollicitatiegesprekken plaatsvinden. Voor meer informatie kun je mailen met Martine van Bemmel m.vbemmel@tweedekamer.nl

Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Laatst gewijzigd op 5 september 2017