Blijf op de hoogte!

Stageplaatsen Publieksvoorlichting Tweede Kamerfractie

De Tweede Kamerfractie van D66 biedt 2 stageplaatsen (m/v) Publieksvoorlichting van 5 februari tot en met 6 juli 2018/

Wat ga je doen?

Als stagiair draag je –onder begeleiding- zorg voor een goede afhandeling van publieksvragen die binnen komen via de telefoon, mail, post en social media en je rapporteert over de belangrijkste kwesties. Je schakelt met de Eerste en Tweede Kamerleden en beleidsmedewerkers en zorgt dat de standpunten up-to-date zijn. Rondleidingen geven aan bezoekers van de fractie behoort ook tot het takenpakket. Je krijgt een unieke inkijk in het parlementaire proces en vergaart meer inzicht in politieke vaardigheden.

Wat vragen we van jou?

Je volgt een opleiding op HBO- of WO-niveau, je hebt een brede algemene ontwikkeling, politiek heeft je interesse en je hebt affiniteit met het gedachtegoed van D66. Je bent proactief, zelfstandig, initiatiefrijk, kunt goed prioriteren, hebt een positieve instelling en bent in staat om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Het betreft een stage voor vier- of vijf dagen in de week (in overleg). We verwachten van onze stagiaires dat zij ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling en we bieden een stagevergoeding.

Solliciteren?

Je kunt je CV met motivatie tot en met 12 december sturen naar D66stages@tweedekamer.nl ten name van Marieke de Vries, Ambtelijk secretaris, met in het onderwerp Publieksvoorlichting stage-2018-1. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Martine van Bemmel, hoofd Publieksvoorlichting. Uiterlijk 14 december word je op de hoogte gebracht of je al dan niet geselecteerd bent voor een sollicitatiegesprek. Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Laatst gewijzigd op 6 december 2017