Blijf op de hoogte

Stagiair(e) Online Team

De Tweede Kamerfractie zoekt een stagiair in het Online Team. Je kan mensen een verhaal vertellen in één beeld of in één pakkende zin. Kan niet wachten om de vetste video’s zoals deze te produceren. En vindt het tof om D66 smoel te geven op Instagram Stories of TikTok.

Als stagiair van het Online Team werk je samen met mensen van de Tweede Kamerfractie en het Landelijk Bureau. Je schrijft mee aan de scherpste tweets, helpt bij de productie van video’s en maakt, knipt en ondertitelt video’s, zowel voor D66 als voor Tweede Kamerleden. Je komt fulltime stage lopen van 3 februari  – 3 juli 2020.

Wie ben je?

• Je bent een enthousiaste creatieveling, met affiniteit voor de standpunten van D66.
  • Je weet snel de kern uit een plan of een stuk te halen en hebt een goede antenne wat scoort op sociale media (Facebook, Twitter, Instagram)
  • Je hebt enige ervaring met Adobe Photoshop & Premiere Pro (of Da Vinci) of wil daar graag handig in worden.
  • Je hebt ‘planner’ als tweede naam en zorgt zo voor de beste producties van video’s. Je vindt het leuk om mensen te bellen of mailen met de vraag of ze mee willen werken aan video’s.
  • Je kan overweg met een camera, maakt snel een leuke video met je telefoon en gaat mee op werkbezoeken om de beste content te maken.
  • Je bent flexibel. Het ene moment ga je met een Kamerlid mee om een werkbezoek vast te leggen op zijn of haar Insta stories, het volgende moment volg je een debat en knipt daar de hoogtepunten uit en daarna brainstorm je met het online team over de volgende aflevering ‘Koken met Rob’.
  • Je volgt een mbo of hbo-opleiding in de richting communicatie, journalistiek of media en bent vijf dagen in de week beschikbaar.

Wat bieden we jou?

• Een toffe werksfeer in het hart van de democratie.
  • Goede begeleiding van communicatiecollega’s, die alles weten van online woordvoering, video of online marketing.
  • Een stagevergoeding van 450€ per maand.

We verwachten van onze stagiaires dat zij ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling. Je kunt je CV met motivatie tot en met zondag 8 december sturen naar D66stages@tweedekamer.nl te name van Marieke de Vries, Ambtelijk Secretaris, met in het onderwerp “Stage Online Team 2020/1”.

De sollicitatiegesprekken zullen in week 50 plaatsvinden. Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Laatst gewijzigd op 22 november 2019