Blijf op de hoogte

Stagiair beleidsadviseur LGO’s en Latijns-Amerika

Samira Rafaela, Europarlementariër voor D66, heeft een stageplaats beschikbaar bij haar kantoor in het Europees Parlement. Je ondersteunt Samira en haar team in hun dagelijkse werkzaamheden in het Europees Parlement.

Het Europees Parlement

Het Europees Parlement is één van de grote Europese instellingen en een inspirerende, internationale werkomgeving. Het is tevens de enige direct gekozen Europese instelling; een wereld op zich waar verschillende culturen en politieke opvattingen elkaar ontmoeten.

D66: voor de toekomst

D66 is altijd gericht op de toekomst. We willen vooruit. We komen met vooruitstrevende oplossingen voor de problemen van morgen. Wij lopen altijd voorop en werken samen voor de toekomst. Dat doen we in Nederland en zeker in Europa.

Voor goede betrekkingen tussen het Caribisch deel van het Koninkrijk en Europa

Je komt te werken voor een Europarlementariër die deze wereld, met al zijn eigenaardigheden, zo goed als mogelijk zichtbaar en begrijpelijk wil maken voor de Europeanen. De nadruk van deze stage komt te liggen op de betrekkingen tussen de Europese Unie en de landen en gebieden overzee (LGO’s) waaronder het Caribisch deel van het Koninkrijk. Want als we het over ‘Nederland’ hebben in Europese zin, dan hebben we het ook over het Caribisch deel van het Koninkrijk. Onderwerpen die aanbod zullen komen zijn onder andere de toegang tot Europese fondsen voor LGO’s en handelsbetrekkingen tussen de Europese Unie en Latijns-Amerika.

Wij zoeken creativiteit en frisse ideeën in onze toekomstige stagiair. Daarnaast zoeken we iemand die door idealen wordt gedreven. Rechtvaardigheid, gelijke rechten en gelijke kansen zijn zaken, waar je niet alleen achter staat, maar waar je je ook hard voor wilt maken. Ben jij die wereldverbeteraar met de ambitie om bij te dragen aan een sterke, sociale en veilige samenleving? Geef je dan op, om deze ambitie waar te maken binnen het team van Europarlementariër Samira Rafaela.

Taken en verantwoordelijkheden:

• je volgt de actualiteit in het Caribisch deel van het Koninkrijk en in Latijns-Amerika;
  • je volgt haar optredens in het Europees Parlement, denk aan commissies maar ook publieke optredens;
  • je bent verantwoordelijk voor het opstellen van een strategie voor de LGO’s en Latijns-Amerika;
  • je bouwt mee aan een groot en divers netwerk van experts op bovengenoemde terreinen, zowel in Europa als in de LGO’s;
  • je organiseert bijeenkomsten en andere activiteiten die relevant zijn voor de betrekkingen tussen de Europese Unie en de LGO’s en Latijns-Amerika;
  • je volgt wetgeving en brengt eventuele gevolgen voor de LGO’s in kaart.

Competenties en vaardigheden:

• je bent leergierig en nieuwsgierig;
  • je bent creatief;
  • je beschikt over besef en sensitiviteit met betrekking tot verschillende culturen;
  • je bent je bewust van deze verschillen en kan goed schakelen tussen de verschillende leefwerelden die aanwezig zijn in het Europees Parlement;
  • je bent waardegedreven;
  • je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit;
  • je bent flexibel en kunt goed omgaan met veranderlijke werk – en tijdsdruk;
  • je beschikt over een flinke dosis zelfstandigheid;
  • je kan goed schrijven;
  • goede beheersing van Nederlands en Engels en of een andere vreemde taal. Beheersing van het Papiaments is een pré.

In wat voor team kom je te werken?

In het kantoor van Samira Rafaela staat een inclusieve werkvloer centraal. Er is veel ruimte voor ontwikkeling en dialoog. In het team van Samira Rafaela is diversiteit belangrijk. Er wordt gekeken naar een goede balans tussen verschillende mensen, achtergronden en competenties. Een veilige werkomgeving in het kantoor van Samira Rafaela is essentieel. Je draagt dagelijks bij aan deze veilige omgeving en je krijgt alle ruimte om je te ontplooien.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden jou volop de ruimte om te ontwikkelen en werkervaring op te doen binnen een internationale context. Deze stage vereist inzet en tijd. Daartegenover staat een stagevergoeding van €1313,- per maand.

Geïnteresseerd?

Denk jij dat jij aan het profiel voldoet en kun je niet wachten om vanaf 28 oktober 2019 5 maanden bij ons op kantoor in het Europees Parlement deze functie te vervullen? Stuur dan uiterlijk 15 september je motivatiebrief en CV naar johanna.stalenhoef@ep.europa.eu, t.a.v. Janneke Stalenhoef, o.v.v. Sollicitatie NAAM. Je hoort dan zo spoedig mogelijk van ons of je wordt uitgenodigd voor een gesprek op maandag 23 september in Brussel. Reiskosten kunnen worden vergoed. Voor meer informatie over de stage kun je contact opnemen met Matthijs de Meer via telefoonnummer +32 228 47907.

Laatst gewijzigd op 4 september 2019

Nu is het moment.