Blijf op de hoogte

Stagiair social media en communicatie in het Europees Parlement

Samira Rafaela, Europarlementariër voor D66, heeft een stageplaats beschikbaar bij haar kantoor in het Europees Parlement. Je ondersteunt Samira en haar team in hun dagelijkse werkzaamheden in het Europees Parlement.

Het Europees Parlement

Het Europees Parlement is één van de grote Europese instellingen en een inspirerende, internationale werkomgeving. Het is tevens de enige direct gekozen Europese instelling; een wereld op zich waar verschillende culturen en politieke opvattingen elkaar ontmoeten.

D66: voor de toekomst

D66 is altijd gericht op de toekomst. We willen vooruit. We komen met vooruitstrevende oplossingen voor de problemen van morgen. Wij lopen altijd voorop en werken samen voor de toekomst. Dat doen we in Nederland en zeker in Europa.

Europa begrijpelijk maken

Je komt te werken voor een Europarlementariër die deze wereld, met al zijn eigenaardigheden, zo goed als mogelijk zichtbaar en begrijpelijk wil maken voor de Europeanen. De nadruk van de stage komt dan ook te liggen op het inzichtelijk maken van de werkzaamheden, voornamelijk, maar niet uitsluitend, middels sociale media.

Wij zoeken creativiteit en frisse ideeën in onze toekomstige stagiair. Daarnaast zoeken we iemand die door idealen wordt gedreven. Rechtvaardigheid, gelijke rechten en gelijke kansen zijn zaken, waar je niet alleen achter staat, maar waar je je ook hard voor wilt maken.

Ben jij die wereldverbeteraar met de ambitie om bij te dragen aan een sterke, sociale en veilige samenleving? Geef je dan op, om deze ambitie waar te maken binnen het team van Europarlementariër Samira Rafaela.

Taken en verantwoordelijkheden:

• je volgt nieuwe (social) mediatrends en bent goed op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen;
  • je volgt haar optredens in het Europees Parlement, denk aan commissies maar ook publieke optredens;
  • je bent verantwoordelijk voor de technische ondersteuning bij maken en/of aanvragen van beelden en deze gereed te maken voor publicatie door middel van editen;
  • je dient regelmatig als haar contactpersoon bij aanvragen vanuit de media en adviseert haar hierin;
  • je bouwt mee aan een duurzame (social) mediastrategie voor haar kantoor.

Competenties en vaardigheden:

• je bent leergierig en nieuwsgierig;
  • je bent creatief;
  • je beschikt over besef en sensitiviteit met betrekking tot verschillende culturen;
  • je bent je bewust van deze verschillen en kan goed schakelen tussen de verschillende leefwerelden die aanwezig zijn in het Europees Parlement;
  • je bent waardegedreven;
  • je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit;
  • je bent flexibel en kunt goed omgaan met veranderlijke werk – en tijdsdruk;
  • je beschikt over een flinke dosis zelfstandigheid;
  • je kan goed schrijven;
  • Goede beheersing van Nederlands en Engels en of een andere vreemde taal zoals Frans of Spaans.

In wat voor team kom je te werken?

In het kantoor van Samira Rafaela staat een inclusieve werkvloer centraal. Er is veel ruimte voor ontwikkeling en dialoog. In het team van Samira Rafaela is diversiteit belangrijk. Er wordt gekeken naar een goede balans tussen verschillende mensen, achtergronden en competenties. Een veilige werkomgeving in het kantoor van Samira Rafaela is essentieel. Je draagt dagelijks bij aan deze veilige omgeving en je krijgt alle ruimte om je te ontplooien.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden jou volop de ruimte om te ontwikkelen en werkervaring op te doen binnen een internationale context. Deze stage vereist inzet en tijd. Daartegenover staat een stagevergoeding van €1313,- per maand.

Geïnteresseerd?

Denk jij dat jij aan het profiel voldoet en kun je niet wachten om vanaf 28 oktober 2019 5 maanden bij ons op kantoor in het Europees Parlement deze functie te vervullen? Stuur dan uiterlijk 15 september je motivatiebrief en CV naar johanna.stalenhoef@ep.europa.eu, t.a.v. Janneke Stalenhoef, o.v.v. Sollicitatie NAAM. Je hoort dan zo spoedig mogelijk van ons of je wordt uitgenodigd voor een gesprek op maandag 23 september in Brussel. Reiskosten kunnen worden vergoed. Voor meer informatie over de stage kun je contact opnemen met Matthijs de Meer via telefoonnummer +32 228 47907. Mbo-studenten worden aangemoedigd om te reageren.

Laatst gewijzigd op 4 september 2019

Nu is het moment.