Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Stagiair(e) Communicatie Tweede Kamerfractie

De Tweede Kamerfractie van D66 biedt een stageplaats Communicatie aan (m/v) aan voor de periode van 4 februari 2019 – 5 juli 2019.

Voor de afdeling Communicatie zijn we op zoek naar een stagiair die zich gaat bezighouden met de  volgende werkzaamheden: het ondersteunen en voorbereiden van media-optredens, het schrijven van persberichten, het redigeren van teksten, het leveren van een bijdrage aan de komende verkiezingscampagnes  en het bijhouden van de media-optredens. Je bent handig met social media. Daarnaast ondersteun je waar nodig de communicatie-medewerkers.

Als stagiair binnen de Tweede Kamerfractie ben je op verschillende manieren aangesloten op de besluitvormingsprocessen in het hart van de Nederlandse democratie. Je krijgt een unieke inkijk in het parlementaire proces en vergaart meer inzicht in politieke en communicatieve vaardigheden. Naast een stimulerende werkomgeving met goede faciliteiten bieden wij een stagevergoeding.

Wat vragen we van jou?

Je kunt goed schrijven en je bent een nieuwsjunkie! Je volgt een opleiding op HBO- of WO-niveau, bijvoorbeeld Communicatie(wetenschap), Journalistiek of Politicologie.

Je hebt een brede algemene ontwikkeling, politiek heeft je interesse en je hebt affiniteit met het gedachtegoed van D66. Je bent proactief, zelfstandig, initiatiefrijk, kunt goed prioriteren en bent in staat om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat en je kunt goed omgaan met onregelmatige werktijden.  Dat werkplanning en -tijden op korte termijn kunnen veranderen is voor jou geen probleem. Het betreft een fulltime stage  voor de genoemde periode van 5 maanden. We verwachten van onze stagiaires dat zij ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling.

Solliciteren?

Je kunt je CV met motivatie tot en met 14 december 2018 sturen naar D66stages@tweedekamer.nl t.a.v. Marieke de Vries, Ambtelijk secretaris, met in het onderwerp Stage Communicatie-2019-1. De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in week 51. Als onderdeel van deze sollicitatieprocedure vragen wij je een kort stuk te schrijven. Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld

Laatst gewijzigd op 5 december 2018