Blijf op de hoogte!

Vacature: Speechschrijver en voorlichter fractievoorzitter

Werken bij de Tweede Kamerfractie van D66 is kiezen voor een dynamische baan in het hart van de politiek. Op het Haagse Binnenhof vertegenwoordigt een team van jonge gedreven en ervaren Kamerleden en medewerkers samen de stem van de Nederlandse bevolking.

D66 bevindt zich in het midden van het politieke spectrum. De partij heeft een sociaal-liberaal karakter, met initiatieven op het gebied van economie, onderwijs, wonen, werken, zorg en de rechten en vrijheden van het individu.

Op de afdeling Voorlichting zijn we op zoek naar een speechschrijver + voorlichter van de fractievoorzitter.  De kerntaak is het schrijven van toespraken, artikelen, brieven, persberichten, spreekteksten enzovoorts. Het tweede deel van de functie is die van voorlichter van de fractievoorzitter.

Inhoud van de functie

Schrijven is de hoofdtaak. Dat kan een toespraak in het land zijn, maar ook een spreektekst redigeren die in de Kamer wordt uitgesproken of het schrijven van een opiniestuk. Contacten met journalisten bij het organiseren van media-aandacht, plannen van mediaoptredens, inhoudelijk voorbereiden van mediaoptredens en begeleiding van de fractievoorzitter bij mediaoptredens.

Naar wie zijn wij op zoek?

D66 zoekt iemand die van taal houdt, die doorzet en nooit tevreden is over een tekst. Schrijven is je lust en je leven. Je formuleert gemakkelijk, hebt een vlotte pen en plezier in het vertalen van complexe materie naar begrijpelijke teksten voor uiteenlopende doelgroepen en doeleinden. Je hebt passende schijfervaring en je bent uit de praktijk bekend met politieke en/of bestuurlijke processen. Je hebt een academisch werk- en denkniveau, zeer goede mondeling en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en affiniteit met de D66. Je bent stressbestendig, resultaatgericht en je hebt een ’24/7′ mentaliteit. Je staat stevig  in je schoenen en bent niet onder de indruk van tegenslagen die bij het politieke bedrijf horen.

Solliciteren?

De beloning is afhankelijk van de vooropleiding en ervaring van de kandidaat en vindt plaats op basis van de BBRA (salaristabel van Rijksambtenaren). Inschaling vindt plaats in schaal 11 of 12 op basis van een 38-urige werkweek. Het dienstverband is voor één jaar met de intentie om daarna een vast dienstverband aan te gaan. De eerste gesprekken zijn gepland op vrijdag 30 juni.  We streven naar een afronding vóór 15 juli 2017. Voor meer informatie over de vacature kun je je wenden tot de Hoofd Voorlichting, Roy Kramer, Stichting Fractieassistentie D66, telefoon 070-3183066. Je sollicitatie, voorzien van motivatie en cv, graag sturen naar D66SollicitatieTK@tweedekamer.nl. Wij zien je sollicitatie graag voor 28 juni  tegemoet.

Acquisitie naar aanleiding van deze functie wordt niet op prijs gesteld.

Laatst gewijzigd op 16 juni 2017