Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

Senior Beleidsmedewerker Emancipatie, Familierecht, Participatiewet & Armoede

De Tweede Kamerfractie D66 zoekt een Senior Beleidsmedewerker Emancipatie, Familierecht, Participatiewet & Armoede.

Werken bij de Tweede Kamerfractie van D66 is kiezen voor een dynamische baan in het hart van de politiek. Op het Haagse Binnenhof vertegenwoordigt een team van gedreven en ervaren Kamerleden en medewerkers samen de sociaalliberale stem van de Nederlandse bevolking. D66 bevindt zich in het midden van het politieke spectrum. De partij staat voor een Nederland van verandering, van vooruitgang. D66 kiest voor vrijheid, kansen, duurzame groei en samenwerken en samenleven in Europa.

De Tweede Kamerfractie van D66 is onderverdeeld in drie clusters en in elk cluster worden zes Kamerleden ondersteund. Cluster III  richt zich op Financiën, Zorg en Sociale Zekerheid. In dat cluster zijn we op zoek naar een senior beleidsmedewerker op de portefeuilles emancipatie, familie van nu, participatiewet en armoede en schulden. Aantoonbare ervaring met juridische vraagstukken en wetgeving is een pré. De uiteindelijke samenstelling van de beleidsportefeuille hangt af van kennis en ervaring van de kandidaat.

Inhoud van de functie

Je adviseert Kamerleden over in te nemen standpunten en de manier waarop zij deze standpunten kunnen verwezenlijken. Je bereidt debatten voor, schrijft teksten voor Kamerleden en volgt de nationale ontwikkelingen op de voet. Je onderhoudt namens de fractie contacten met een breed scala aan stakeholders.

Naar wie zijn wij op zoek?

De Tweede Kamerfractie van D66 is op zoek naar een politiek dier met een sociaalliberale overtuiging. Een verfijnde politieke antenne is een must, het volgen van de actualiteit en de actuele politiek zit in je dna. Je snapt politiek en herkent kansen die D66 zichtbaarder kunnen  maken. Ook heb je wezenlijke affiniteit met het gedachtengoed van D66.

Je beschikt over academisch werk- en denkniveau en hebt 3-5 jaar advies- en/of beleidservaring, bij voorkeur op de bovenstaande onderwerpen. Daarnaast is je  mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid uitstekend en heb je ervaring met politieke en/of bestuurlijke processen. Je beschikt over een stevige persoonlijkheid, je bent initiatiefrijk, assertief, stressbestendig, resultaatgericht en je hebt een 24/7-mentaliteit. Je start zo spoedig als mogelijk is.

Solliciteren?

Deze functie is ingeschaald in schaal 11/12 van de BBRA (salaristabel van Rijksambtenaren). De inschaling is afhankelijk van de vooropleiding en ervaring. Daarnaast is onze eigen Rechtspositieregeling van toepassing. Voor meer informatie over de vacature kun je je wenden tot Sabeth de Boer, clusterleider van cluster III: S.dboer@tweedekamer.nl. Je sollicitatie, voorzien van motivatie (max.1 A4) en CV kun je t/m 12 januari 2020 sturen naar: D66sollicitatiesTK@tweedekamer.nl ovv: Sr beleidsmedewerker Cluster 3-1.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Laatst gewijzigd op 20 december 2019