Officemanager bij de Mr. Hans van Mierlo Stichting

De Mr. Hans van Mierlo Stichting zoekt een officemanager (24-32 uur per week).

Over de Mr. Hans van Mierlo Stichting

De Mr. Hans van Mierlo Stichting is het wetenschappelijk bureau van de grootste progressieve politieke partij van Nederland. Wij zorgen ervoor dat het denken binnen D66 altijd doorgaat. Dat doen we door allerlei soorten activiteiten: het publiceren van boeken, essays en adviezen over maatschappelijke vraagstukken, het organiseren van lezingen en symposia en het publiceren van het tijdschrift Idee. We proberen altijd te vernieuwen. Daarom zijn we vorig jaar als eerste politiek-wetenschappelijk bureau gestart met een podcast en zoeken we voortdurend naar nieuwe manieren om mensen te bereiken.

Functieomschrijving

De officemanager is een initiatiefrijke en stressbestendige regelaar. Je bent het organisatorisch hart van de Van Mierlo Stichting: jij draait je hand niet om voor het zoeken naar een goede locatie voor onze lezingen of het inplannen van de 50 trainingen die we jaarlijks geven aan lokale D66-afdelingen. Als een van onze publicaties klaar is, onderhoud jij contact met de vormgever en zorg je dat het stuk bij alle relevante contacten in ons netwerk terecht komt. Daarnaast ondersteun je de directeur en andere collega’s met het plannen van agenda’s en activiteiten. Je informeert de vereniging D66 over onze activiteiten, onder meer door de website bij te houden en het ledenplatform MijnD66 te benutten. Voor het bestuur van de stichting maak je management-overzichten en je organiseert en notuleert de vergaderingen. Je vindt het fijn om te werken in een jonge en dynamische organisatie, waar elke dag anders is.

Ben je bijvoorbeeld gemeenteraadslid voor D66 of student met liefde voor D66? In overleg kan de functie ook zo ingericht worden dat deze goed te combineren is met andere werkzaamheden, bijvoorbeeld door de uren te verdelen over meer dagen.

Je beschikt over

• Uitstekende schriftelijke en mondelinge beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Hbo denk- en werkniveau;
  • Kennis van Excel, Word en PowerPoint;
  • Vaardigheden op het gebied van het bijhouden van websites via WordPress of bereidheid dit snel te leren;
  • Kennis van de vereniging D66 is een pré. Je hebt plezier in het contact hebben met mensen uit alle lagen van de partij;
  • Flexibiliteit en de vaardigheid om overzicht te bewaren.
  • Ondernemerschap: je signaleert kansen en mogelijkheden en onderneemt zelfstandig actie als dat nodig is.

Arbeidsvoorwaarden

• De functie is 24-32 uur per week (vast te stellen in overleg). Een spreiding van de uren over meerdere dagdelen is bespreekbaar.
  • Startdatum in overleg. In eerste instantie bieden wij een dienstverband van een jaar, met uitzicht op verlenging.
  • De standplaats is het kantoor van de Van Mierlo Stichting, gevestigd in hetzelfde pand als het Landelijk Bureau D66 in Den Haag. Vanzelfsprekend werken we nu veel thuis en digitaal.
  • De functie is ingeschaald in schaal 8 of 9 van de schalen van de Rijksoverheid (volledige werkweek is 38 uur, exacte inschaling en periodiek afhankelijk van werkervaring). Er is 8% vakantietoeslag, 8,3% eindejaarsuitkering, reiskostenvergoeding op basis van OV en een pensioenregeling.
  • Je werkt in een karakteristiek pand, waar met betrokken en enthousiaste collega’s hard wordt gewerkt, en waar zeker ook veel wordt gelachen.

Belangstelling?

Voor vragen over de functie kan Dirk-Jan van Vliet van de Van Mierlo Stichting worden benaderd via [email protected]

Praktische vragen over de procedure zijn te stellen door een mail te sturen aan Martijn Bordewijk, HR-adviseur Landelijk Bureau D66, via [email protected]

Solliciteren kan tot en met 23 mei 2021, door een motivatiebrief en CV te sturen naar de Mr. Hans van Mierlo Stichting, gericht aan Coen Brummer (directeur) via [email protected] De eerste sollicitatiegesprekken vinden (zeer waarschijnlijk) plaats op maandag 14 juni en een eventueel vervolggesprek op donderdag 17 juni.