Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

Juridisch Adviseur

De Tweede Kamerfractie D66 zoekt een Juridisch Adviseur.

Werken bij de Tweede Kamerfractie van D66 is kiezen voor een dynamische baan in het hart van de politiek. Op het Haagse Binnenhof vertegenwoordigt een team van gedreven en ervaren Kamerleden en medewerkers samen de sociaal-liberale stem van de Nederlandse bevolking. D66 bevindt zich in het midden van het politieke spectrum. De partij staat voor een Nederland van verandering, van vooruitgang. D66 kiest voor vrijheid, kansen, duurzame groei en samenwerken en samenleven in Europa.

Inhoud van de functie

De juridisch adviseur valt direct onder de Politiek secretaris en bevordert een soepel verloop van de keuze voor, voorbereiding en behandeling van de initiatiefwetgeving van de fractie. Hij/zij ondersteunt Kamerleden en medewerkers bij het omzetten van politieke wensen naar initiatiefwetging en adviseert (gevraagd en ongevraagd) over juridische aspecten op thema’s. Daarnaast is er ruimte voor het beheren van een kleine beleidsportefeuille ter ondersteuning van een Kamerlid.

Hoofdtaken

De Juridisch adviseur is coördinerend op het gebied van D66 initiatiefwetgeving en draagt daar ook inhoudelijk aan bij. Daarnaast draagt hij/zij bij aan de behandeling van juridische aspecten in de verschillende beleidsportefeuilles van Kamerleden en beleidsmedewerkers.

Naar wie zijn wij op zoek?

De Tweede Kamerfractie van D66 is op zoek naar een politiek dier met een sociaal-liberale overtuiging. Een verfijnde politieke antenne is een must, het volgen van de actualiteit en de actuele politiek zit in je DNA. Daarnaast heb je sterke affiniteit met het gedachtengoed van D66. Je beschikt over een afgeronde studie in de Rechtsgeleerdheid. Kennis en affiniteit met wetgevingsvraagstukken is een pré. Je hebt 2-5 jaar ervaring met (beleidsmatige en/of) juridische advisering. Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en het is een pré wanneer je ervaring hebt met politieke en/of bestuurlijke processen.

Je kunt goed plannen en organiseren, bent creatief en toont initiatief, je bent secuur en kunt tot wel overwogen en goed onderbouwde adviezen komen.

Solliciteren?

Deze functie is ingeschaald in schaal 11/12  van de BBRA (salaristabel van Rijksambtenaren). De inschaling is verder afhankelijk van je vooropleiding en ervaring. Daarnaast is onze eigen rechtspositieregeling van toepassing. Voor meer informatie over de vacature kun je je wenden tot de Politiek Secretaris Henk Jan Oosterhuis,  h.oosterhuis@tweedekamer.nl , je sollicitatie, voorzien van motivatie en CV, kun je t/m 12 januari 2020 mailen naar D66sollicitatiesTK@tweedekamer.nl ovv “Juridische adviseur ”.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Laatst gewijzigd op 20 december 2019