Helpdeskmedewerker Leden & Service

Heb je altijd al willen weten hoe het er bij D66 achter de schermen aan toegaat? Kom werken bij het Landelijk Bureau van D66.

Wie ben je?

Iemand die het leuk vindt de handen uit de mouwen te steken en ervaring op te doen in een dynamische politieke omgeving. Je bent een ondersteuner die ervan houdt om op professionele en nauwgezette wijze mee te helpen om het serviceniveau voor D66 hoog te houden en het reilen en zeilen van de IT – intern voor de collega’s, en extern voor de vereniging D66 – goed vorm te geven. Je hoeft geen hardcore IT-er te zijn. Wel heb je er affiniteit mee en ben je communicatief vaardig: Je begrijpt techniek, maar kan dat ook begrijpelijk overbrengen naar eindgebruiker (en kan zich in die eindgebruiker verplaatsen). Je kan goed luisteren om de vraag zo goed mogelijk te begrijpen en je bent geduldig in je uitleg om de hulpvraag zo goed mogelijk op te lossen.

Taken?

Als helpdeskmedewerker vorm je samen met een collega helpdeskmedewerker, de projectmanager digitalisering en de applicatiebeheerder van het CRM het IT team van het Landelijk Bureau. Het IT team ondersteunt alle taken van het Landelijk Bureau waarbij een IT-component in het spel is.

Je werkzaamheden bij het team IT bestaan uit het geven van eerstelijns support aan leden of collega’s die een IT-probleem ervaren en hulp bij het oplossen daarvan nodig hebben. Ook ondersteun je het team in het verzorgen en bijhouden van gegevens in het CRM (Excel formules zijn jou niet vreemd) en test je nieuwe versies van ons ledenportaal. Je mailt, (video) belt of appt met leden en je directe collega’s om hun vragen van zo goed mogelijk te beantwoorden. Daarbij ben je ook telefonisch of in persoon een aanspreekpunt voor leden en je directe collega’s. Je werkt daarbij volgens de prioriteiten die in het team gezamenlijk bepaalt worden en op basis van de wensen uit de afdelingen en vereniging met betrekking tot (door)ontwikkeling van digitale middelen.

Je bent ook zijdelings betrokken bij verschillende IT projecten zoals websites, D66 apps, e-voting (verkiezingsmodules), API’s, updates van MijnD66, CRM, fundraisingtools en overige verenigingsprocessen die een IT component kennen.

Aantal uur?

We zoeken iemand voor 4 dagen (32 uur) per week. Je werktijden zijn in beginsel kantoortijden maar het kan voorkomen dat je af en toe ook in de avonduren wordt ingezet, bijvoorbeeld bij een evenement. Ook zijn er twee keer per jaar grote congressen waarbij je inzet nodig is.

Per wanneer?

Ingangsdatum: per direct of in overleg. In eerste instantie bieden we een dienstverband voor 1 jaar

Opleiding?

MBO+ of HBO werk- en denkniveau.

Benodigde competenties?

In ieder geval:
Flexibele en dienstverlenende instelling
Service- en oplossingsgericht denkvermogen
Goede beheersing van de Nederlandse taal
Collegialiteit
Aantoonbare kennis van en ervaring met IT(support)
Communicatief vaardig

Het is een pré als je beschikt over:
Analytisch vermogen
Verantwoordelijkheid
Ervaring met Microsoft Dynamics
Ervaring met WordPress en/of Umbraco
Ervaring met complexe Excel formules

Wat bieden wij?

Een unieke en gezellige werkplek in een team met ervaren collega’s; een bijzondere werkomgeving in hartje Den Haag en een mooie ervaring achter de schermen.  De functie is ingeschaald in schaal 8 van de BBRA (exacte schaal en trede afhankelijk van je werkervaring, het kan zijn dat we eerst een aanloopschaal hanteren). Ook secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld, zoals een telefoon- en thuiswerkvergoeding, vers fruit op kantoor en optionele stoelmassage om de week (als de Covid-maatregelen het weer toelaten). Het Landelijk Bureau kent een eindejaarsuitkering en een reiskostenvergoeding op basis van OV en een pensioenregeling. Tijdelijk is er ook een thuiswerkvergoeding van kracht. Als je niet thuis werkt, werk je in een karakteristiek pand, waar met betrokken en enthousiaste collega’s hard wordt gewerkt, en waar zeker ook veel wordt gelachen.

Reageren?

Je solliciteert voor deze vacature via [email protected] Stuur in je mail een motivatie(brief) en je CV mee. Geef in je reactie in ieder geval aan in wanneer je kan beginnen en waarom je nu juist bij ons zou willen werken. We ontvangen je reactie graag uiterlijk zondag 27 juni 2021. Een beknopte online screening (zoekopdracht met Google) maakt onderdeel uit van de procedure.