Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

Beleidsmedewerker Ontwikkelingssamenwerking & Veiligheid

De Tweede Kamerfractie van D66 zoekt een Beleidsmedewerker Ontwikkelingssamenwerking & (nationale) Veiligheid.

Werken bij de Tweede Kamerfractie van D66 is kiezen voor een veelzijdige baan in het hart van de politiek. Op het Haagse Binnenhof werkt een team van gedreven Kamerleden en medewerkers samen om de sociaalliberale stem van Nederland te vertegenwoordigen. D66 zit in het midden van het politieke spectrum. De partij staat voor een Nederland van verandering en van vooruitgang. D66 kiest voor vrijheid, kansengelijkheid, duurzame groei en samenwerken en samenleven in Europa.

De Tweede Kamerfractie van D66 is onderverdeeld in drie clusters, in elk cluster worden zes Kamerleden ondersteund. Cluster I richt zich o.a. op Binnenlandse & Buitenlandse Zaken, Justitie & Veiligheid, Defensie en Europese Zaken. In dat cluster zijn we op zoek naar een Beleidsmedewerker Ontwikkelingssamenwerking en (nationale) Veiligheid.

Inhoud van de functie

Je bent verantwoordelijk voor het adviseren van Kamerleden over standpunten, voornamelijk op het gebied van Ontwikkelingssamenwerking en (nationale) Veiligheid. Je bereidt debatten voor, schrijft spreekteksten voor Kamerleden, stelt Kamervragen op en volgt de nationale ontwikkelingen op de voet. Je onderhoudt namens de fractie contacten met een breed scala aan stakeholders.

Naar wie zijn wij op zoek?

We zijn op zoek naar een politiek dier met een sociaalliberale overtuiging. Een verfijnde politieke antenne is een must, het volgen van de actualiteit en de politiek zit in je DNA. Je snapt politiek en herkent kansen die D66 zichtbaarder kunnen maken. Ook heb je wezenlijke affiniteit met het gedachtengoed van D66.

Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau en hebt ca. 2 jaar advies- en/of beleidservaring, bij voorkeur op (een van de) aangegeven beleidsterreinen. Daarnaast is je  mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid uitstekend en  heb je ervaring met politieke en/of bestuurlijke processen. Je beschikt over een stevige persoonlijkheid, je bent initiatiefrijk, assertief, stressbestendig, resultaatgericht en je hebt een 24/7-mentaliteit. Startdatum begin 2020 in overleg.

Solliciteren?

Deze functie is ingeschaald in schaal 10/11 van de BBRA (salaristabel van Rijksambtenaren). De inschaling is afhankelijk van de vooropleiding en ervaring. Daarnaast is ons eigen Rechtspositieregeling van toepassing. Voor meer informatie over de vacature kun je je wenden tot Floor van der Zee, Clusterleider van Cluster 1: f.vdzee@tweedekamer.nl. Je sollicitatie, voorzien van motivatie (max.1 A4) en CV kun je t/m 12 januari 2020  sturen naar: D66sollicitatiesTK@tweedekamer.nl ovv: Beleidsmedewerker Cluster 1.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Laatst gewijzigd op 20 december 2019