Blijf op de hoogte

Beleidsmedewerker sociale zaken en vrouwenrechten & gendergelijkheid

Samira Rafaela, Europarlementariër voor D66, heeft per half oktober een plek voor een medewerker beschikbaar bij haar kantoor in het Europees Parlement.

Het Europees Parlement

Het Europees Parlement is één van de grote Europese instellingen en een inspirerende, internationale werkomgeving. Het is tevens de enige direct gekozen Europese instelling; een wereld op zich waar verschillende culturen en politieke opvattingen elkaar ontmoeten.

D66: voor de toekomst

D66 is altijd gericht op de toekomst. We willen vooruit. We komen met vooruitstrevende oplossingen voor de problemen van morgen. Wij lopen altijd voorop en werken samen voor de toekomst. Dat doen we in Nederland en zeker in Europa.

Sociale zaken, vrouwenrechten & gendergelijkheid

De medewerker komt te werken voor een Europarlementariër die deze wereld, met al zijn eigenaardigheden, zo goed als mogelijk zichtbaar en begrijpelijk wil maken voor de Europeanen. Samira Rafaela is plaatsvervangend lid van de commissie sociale zaken en werkgelegenheid, vol lid van de commissie vrouwenrechten & gendergelijkheid en bestuurslid van de interparlementaire werkgroep diversiteit en antiracisme. Als medewerker adviseer en ondersteun je haar op deze gebieden maar ook in de overige dagelijkse werkzaamheden. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren en monitoren van de besluitvorming van haar commissies en je bouwt mee aan een duurzame strategie op haar onderwerpen. Je wordt adviseur op deze onderwerpen en bent daarom een belangrijke sparringpartner voor Samira. Je beschikt daarom over aantoonbare dossierkennis maar je hebt ook kennis van de praktijk door je aantoonbare betrokkenheid in de maatschappij. Daarnaast word je enthousiast van het werken in een internationale omgeving. Dit is waar jij je helemaal thuis voelt.

Het kantoor van Samira Rafaela zoekt iemand die door idealen wordt gedreven. Rechtvaardigheid, gelijke rechten en gelijke kansen zijn zaken, waar je niet alleen achter staat, maar waar je je ook hard voor wilt maken. Ben jij die wereldverbeteraar met de ambitie om bij te dragen aan een sterke, sociale en veilige samenleving? Geef je dan op, om deze ambitie waar te maken binnen het team van Europarlementariër Samira Rafaela.

Competenties en vaardigheden:

• je hebt affiniteit met het sociaalliberalisme;
  • je beschikt over een afgeronde hbo/ universitaire opleiding;
  • je bent analytisch sterk;
  • je staat stevig in je schoenen en bent in staat om een kritisch en duidelijk tegengeluid te bieden waar nodig;
  • je bent een doener met verbindende kwaliteiten;
  • je denkt strategisch;
  • je beschikt over sensitiviteit met betrekking tot verschillende culturen en relaties in de interpersoonlijke sfeer;
  • je kunt goed schakelen tussen de verschillende leefwerelden die aanwezig zijn in het Europees Parlement;
  • je bent flexibel en kunt goed omgaan met veranderlijke werk – en tijdsdruk;
  • je bent zelfstandig;
  • je beheerst Nederlands en Engels. Frans en Spaans en of een andere vreemde taal is een pré.

In wat voor team kom je te werken?

In het kantoor van Samira Rafaela staat een inclusieve werkvloer centraal. Er is veel ruimte voor ontwikkeling en dialoog. In het team van Samira Rafaela is diversiteit belangrijk. Er wordt gekeken naar een goede balans tussen verschillende mensen, achtergronden en competenties. Een veilige werkomgeving in het kantoor van Samira Rafaela is essentieel. Er wordt daarom geen discriminatie en intimidatie getolereerd.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden jou volop de ruimte om te ontwikkelen en werkervaring op te doen binnen een internationale context. Deze werkplek vereist inzet en tijd. De inschaling gebeurt conform de schalen van het Europees Parlement.

Geïnteresseerd?

Denk jij dat jij aan het profiel voldoet en kun je niet wachten om vanaf de tweede helft van oktober (precieze startdatum in overleg) bij ons op kantoor in het Europees Parlement deze functie te vervullen? Stuur dan uiterlijk 22 september je motivatiebrief en CV naar johanna.stalenhoef@ep.europa.eu, t.a.v. Janneke Stalenhoef, o.v.v. Sollicitatie NAAM. Je hoort dan zo spoedig mogelijk van ons of je wordt uitgenodigd voor een gesprek op maandag 30 september, in Brussel. Reiskosten kunnen worden vergoed. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Matthijs de Meer via telefoonnummer +32 228 47907.

Laatst gewijzigd op 4 september 2019

Nu is het moment.