Evenementen als zuurstof voor de samenleving

Evenementen en horecagelegenheden bieden plezier en cultuur en geven gelegenheid voor ontmoetingen. D66 wil vriendelijk beleid voor evenementen en horecamogelijkheden. Daarmee blijft Wassenaar aantrekkelijk voor jong en oud.

• Ruim baan voor evenementen in de wijk: Evenementen in de wijk vergroten de verbondenheid tussen inwoners. De gemeente ondersteunt dit soort evenementen, zonder overlast uit het oog te verliezen.
  • Meer aandacht voor inclusie: De diversiteit van Wassenaarders, inclusief alle expats, is enorm. Dit zien we graag weerspiegeld in onze evenementen. We vragen organisatoren om evenementen neer te zetten waar iedereen zich welkom voelt. De gemeente werkt alleen nog mee aan een modern Sinterklaasfeest voor iedereen.
  • Internationale week: in Wassenaar leven Wassenaarders en expats vaak langs elkaar heen. De gemeente stimuleert het kennismaken met elkaar en elkaars culturen door het organiseren van een internationale week, met evenementen die de diversiteit van Wassenaar vieren.