D66 Vught start campagne met opening verkiezingswinkel, Stemwijzer en spoorboekje
D66 Vught heeft met de opening van een eigen verkiezingswinkel aan de Dorpsstraat 29 in Vught de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen geopend. De opening werd verricht door de Tweede Kamerleden Gerard Schouw en Kees Verhoeven die met de landelijke bustour Vught aandeden. Vught had samen met Breda, Tilburg, Eindhoven en Utrecht de primeur. De komende weken rijdt de bus nog door het hele land.

Vught als D66-bolwerk
D66-lijsttrekker Fons Potters heette de Kamerleden en alle andere aanwezigen welkom in 'het D66-bolwerk Vught'. Dat was de de omschrijving van Vught in de laatste uitgave van Elsevier. En terecht, de afgelopen verkiezingen behaalde D66 in Vught het hoogste percentage D66-stemmers van alle gemeenten in heel Zuid-Nederland. "En dat willen we graag zou houden, dus op naar een mooi resultaat op 19 maart", aldus Potters.
Taart en Stemwijzer
Na de opening werd een prachtige marsepeinen D66-taart aangesneden, waarna een nieuw campagne-onderdeel het levenslicht zag: de D66 Stemwijzer Vught. Verhoeven en Schouw vulden hem samen in en, hoewel zij de Vughtse situatie niet door en door kenden, scoorden zij een D66-heid van 96%! De Stemwijzer is nu voor iedereen online.
Verdiept spoorboekje
Uiteraard was er aandacht voor het spoor, want D66 Vught laat geen enkele mogelijkheid onbenut om te vertellen waarom het spoor de grond in moet. D66-wethouder Wilbert Seuren overhandigde het eerste D66-verdiept-spoorboekje aan beide Kamerleden en drukte hen opnieuw op het hart dat het nu of nooit is, als het gaat om de leefbaarheid van Vught. "We zijn niet tegen meer treinen, maar dan willen we wel een goede oplossing", aldus Seuren. "Gaan we nu verdiepen en kunnen we honderd jaar vooruit in Vught of laten we deze kans voorbijgaan." Het verdiepte spoorboekje ligt binnenkort in onze campagnewinkel.
Marktveldpassage niet meer van deze tijd
Vervolgens vond in de campagnewinkel onder leiding van D66-raadslid Birgit Cordes een discussie plaats over hergebruik van militair erfgoed en de Isabellakazerne in het bijzonder. Een ander deel van het campagneteam ging winkelcentrum Marktveld in, een plek die ook in de campagne van D66 een rol speelt: de Marktveldpassage is niet meer van deze tijd. De opvallende poster, ontworpen door D66-lid Henk Schuurmans, kreeg onverminderd veel lovende woorden. Een exemplaar van de poster is mee terug gereisd naar Den Haag en krijgt een plek aan de muur in het partijbureau. "De beste die we tot dusver gezien hebben", aldus Max Klemens van de landelijke campagnetour.