Motie 50-gezinnenaanpak van D66 unaniem aangenomen!

Afgelopen woensdagavond werd de motie 50-gezinnenaanpak van D66 unaniem aangenomen. Deze was al mede ondertekend door de VVD, VSP, Forum, Denk en Fractie Oruç en kon woensdagavod ook rekenen op de volledige steun van de coalitie, de wethouder en de PVV. Dit geeft direct het belang van de motie weer.

Tijdens de werkconferentie in het najaar van 2022 zullen naast raadsleden, ervaringsdeskundigen en professionals worden uitgenodigd om elkaar te inspireren en afspraken te maken. Die afspraken moeten er voor zorgen dat we binnen de complexiteit van het sociaal domein maatwerk oplossingen ontwikkelen zodat gezinnen duurzaam uit hun uitzichtloze situatie worden geholpen. De 50-gezinnenaanpak is een volledig integrale aanpak: samen met het gezin, met het totale netwerk en het héle sociale domein.

Raadslid Monique Billekens is ontzettend blij dat de voltallige raad het belang van deze motie inziet.