Sander Smeets door leden gekozen als lijsttrekker voor gemeenteraadsverkiezingen 2022

De leden van D66 Velsen hebben Sander Smeets tot lijsttrekker gekozen voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022.

Het bestuur kijkt terug op een positieve lijsttrekkersverkiezing. Voorzitter D66 IJmond, Ben Tap: “We mogen als D66 trots zijn op de winnaar van de verkiezingen. Sander zal D66 vol enthousiasme aanvoeren op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen.”

Op dit moment is D66 Velsen vertegenwoordigd in de gemeenteraad met 5 raadszetels. D66 wil dit resultaat op 16 maart 2022 bij de gemeenteraadsverkiezingen overtreffen. De verkiezing van onze lijsttrekker, Sander Smeets, wordt daarbij als een eerste grote stap gezien.

Sander Smeets: “Ik wil alle leden die op mij hebben gestemd bedanken voor het vertrouwen. Ik kijk ernaar uit om samen met alle leden een sterk verhaal neer te zetten op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen. Samen gaan we werken aan een eerlijker, groener Velsen met een passende woning voor iedereen.”

Kandidatenlijst D66
Eind augustus start de kandidaatstelling voor de overige kandidaten, die op de D66-lijst willen voor de gemeenteraad. De leden van D66 in Velsen bepalen de volgorde van de kandidatenlijst. De uitslag van de interne stemming wordt bekend gemaakt begin december.