Motie containertuintjes eindelijk uitgevoerd!

Iedere Velsenaar zal het wel herkennen: bijplaatsingen van afval bij de ondergrondse containers. Soms omdat de container vol zit, maar vaak ook uit gemakzucht of omdat het om complete meubelen gaat.

In andere gemeenten in ons land hebben container tuintjes geleid tot een mooier straatbeeld, en bovenal minder bijplaatsingen van afval. Bij de raadsvergadering van 28 maart heeft Ewoud Kuin van D66Velsen een motie ingediend om te starten met een kleinschalige proef met containertuintjes (zie link onderaan dit bericht voor de motie). Op dinsdag 3 november is door de gemeente aan deze motie invulling gegeven. Op de Kennemerlaan en de IJmuiderstraatweg zijn nu tuintjes geplaatst. Het heeft even geduurd dus, maar het resultaat mag er zijn.

D66Velsen is blij dat er nu concrete stappen zijn gezet om aan deze motie invulling te geven. De tuintjes zijn low maintenance versies met sedum. Ze staan er in de winter wat bescheidener bij dan in de zomer, en we zijn dan ook benieuwd hoe ze er in het voorjaar bij staan. D66Velsen kijkt uit naar de resultaten van de proef en hoop dat dit initiatief kan leiden tot minder bijplaatsingen en een schoner Velsen!

Bekijk hier de ingediende motie