D66Velsen reikt jaarlijkse Valentijnstaart uit aan Milka de Waart

Vrijdag 14 februari heeft de fractie van D66Velsen haar jaarlijkse Valentijnstaart uitgereikt aan de IJmuidense Milka de Waart. Zij zet zich al een aantal jaar in voor de Maarten van der Weijden Foundation, oftewel voor het kankeronderzoek van het KWF. Voor de derde keer sprokkelt ze ook dit jaar weer sponsorgeld bij elkaar om met Maarten mee te kunnen zwemmen.

Dit doet zij door in haar directe omgeving mensen te vragen om te doneren, maar een veel beter middel is de verkoop van tweedehands boeken die door mensen uit de omgeving aan Milka beschikbaar gesteld worden. Milka heeft al een aantal keer op de weekmarkt in IJmuiden gestaan, verkoopt boeken via Facebook, maar ook de voortuin van haar huis, waar de boeken te koop staan wordt druk bezocht.

De sponsoractie is voor Milka tweeledig. Aan de ene kant zamelt zij geld in om tijdens de 11 steden zwemtocht een deel mee te zwemmen met Maarten en in de tweede plaats doneert zij geld direct voor onderzoek van het KWF kankerbestrijding. De eerste keer (2018) ging deze zwemactie voor Milka en vele andere meezwemmers niet door omdat de waterkwaliteit niet goed was, echter vorig jaar mocht Milka deze ervaring meemaken en zwom ook zij 2 kilometer mee. Ook dit jaar heeft Milka weer plannen om mee te zwemmen en daarmee geld op te halen voor het KWF. Zij zwemt 2 keer mee, in Barthlehiem en Stavoren.

Milka vindt het hartverwarmend om te zien wat er door die ene man losgemaakt is en aan saamhorigheid is ontstaan. Ook in IJmuiden! Als u Milka ook wil steunen kunt u dit doen via 11stedenzwemtocht.nl of via facebook. Zoek op Milka de Waart en u vindt daar alle informatie om dit goede doel te steunen.

D66Velsen roemt Milka de Waart voor haar doorzettingsvermogen en grandioze inzet. De Valentijnstaart is op 14 februari jongstleden aan Milka overhandigd.

De Valentijnstaart is een jaarlijks initiatief van D66Velsen om een lokale vrijwilligersorganisatie in het zonnetje te zetten. Eerder kregen bijvoorbeeld al de vrijwilligers van het Pieter Vermeulen Museum, de buurtbus, het landgoed Beeckestijn en de Reddingsbrigade een taart op Valentijnsdag om hen te bedanken voor hun inzet. Vrijwilligers zijn van onschatbare waarde voor onze maatschappij! Zij zetten zich geheel belangeloos in voor een mooiere, prettigere en meer zorgzame samenleving.