Projecten

De Mr. Hans van Mierlo Stichting organiseert o.a. lezingen en symposia, geeft trainingen, workshops en maakt een podcast.

Podcast Appèl

De Mr. Hans van Mierlo Stichting heeft haar eigen podcast. In ‘Appèl’ zoeken we de verdieping bij actuele politieke onderwerpen, altijd geïnspireerd door het sociaal-liberale gedachtegoed. Met interessante gasten, goede analyses en zorgvuldige redeneringen. De podcast is te vinden op meerdere platforms.

Marchantlezing

Ieder najaar organiseert de Mr. Hans van Mierlo Stichting de Marchantlezing. Een internationale spreker belicht een element uit het sociaal-liberale gedachtegoed.

De Marchantlezing is vernoemd naar Hendrik Pieter Marchant (1869-1954). Hij was fractievoorzitter en mede-oprichter van de Vrijzinnig-Democratische Bond (VDB). In 1933 trad hij toe tot het kabinet-Colijn als minister van Onderwijs, Kunsten en Wetenschappen. Hij stond bekend om zijn vlijmscherpe, geestige en heldere betogen.

Trainingen

De Mr. Hans van Mierlo Stichting biedt ondersteuning in het verbreden en verdiepen van het sociaal-liberale gedachtegoed door training en scholing aan te bieden. Natuurlijk bieden we ook trainingen op maat aan.

Academieweekend

Op zoek naar inhoudelijke verdieping en intellectuele uitdaging? Kom naar het jaarlijkste Van Mierlo Academie Weekend van de Mr. Hans van Mierlo Stichting.