Symposium: ‘Wat is de rol van ideeën in de politiek?’

Met Paul Frissen en Salima Belhaj

Wat is de waarde van kennis in een tijd die gekenmerkt wordt door desinformatie en politieke polarisatie? En is er genoeg ruimte voor visie en gedachtegoed in een ideeënpartij als D66?

Daarover gaat Paul Frissen, hoogleraar Bestuurskunde aan de Universiteit van Tilburg en decaan van de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur, in gesprek met Salima Belhaj, Tweede Kamerlid voor D66.

Frissen publiceerde veelvuldig over de moderne staat en de veranderende rol van de overheid in de samenleving. Belhaj was als Tweede Kamerlid onder meer lid van de Parlementaire Ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag, die de toeslagen-affaire onderzocht, en voert het woord over defensie-onderwerpen. Het gesprek wordt geleid door bestuurssocioloog Mark van Ostaijen (EUR).

Dit symposium is georganiseerd ter gelegenheid van het afscheid van Joost Röselaers (hoofdredacteur van Idee), Mark van Ostaijen (langjarig voorzitter en lid redactieraad Idee) en Ad van Vugt (langjarig lid redactieraad Idee).

Datum: 29 oktober 2021
Ontvangst: 16.45
Aanvang: 17.15
Afronding: 18:15
Borrel: 18.30
Locatie: Café Dudok, Hofweg 1A, Den Haag

Aanmelden
Let op: aanmelden verplicht. Bij evenementen van de Mr. Hans van Mierlo Stichting bepaalt u de toegangsprijs. Voor vragen of opmerkingen neem contact op met [email protected]/vanmierlostichting-2.

Let op: bij binnenkomst vragen we om een vaccinatie- of testbewijs.