Stage bij de Van Mierlo Stichting, het wetenschappelijk bureau van D66, van 1 februari 2023 tot 1 juli 2023

De Mr. Hans van Mierlo Stichting is het onafhankelijke wetenschappelijk bureau van D66. De Van Mierlo Stichting heeft tot doel om het sociaal-liberalisme verder te ontwikkelen en te verspreiden – binnen én buiten D66. We publiceren onderzoek, organiseren lezingen en symposia en geven trainingen en workshops. Ook brengen wij vier keer per jaar het tijdschrift Idee uit en maken we maandelijks meerdere afleveringen van de podcast Appèl.

Sluitingsdatum: zondag 27 november
Full-time – Den Haag

Taken
Als stagiair ondersteun je onze wetenschappelijk medewerkers bij projecten over bijvoorbeeld de toekomst van de Europese Unie, digitalisering, democratische vernieuwing of huisvesting. Dit kan gaan om het zoeken van literatuur, analyseren van bepaalde verdragen of wetteksten, of inventariseren van een leeslijst. Ook kunnen we je vragen om kleine of grote stukken tekst te schrijven onder begeleiding van één van onze medewerkers.

Daarnaast zijn er organisatorische taken waarvoor je verantwoordelijk bent. De belangrijkste daarvan zijn onze evenementen, zoals rondetafelgesprekken met wetenschappers en politici, workshops en trainingen bij D66-bijeenkomsten en ons jaarlijkse VMS-symposium in het voorjaar. Dit betekent dat je af en toe ook in het weekend of de avonduren werkt.

Onze publicaties en evenementen gaan pas leven als ze de mensen bereiken voor wie ze interessant zijn. Daarom denken we non-stop na over manieren om politiek-wetenschappelijk onderzoek op nieuwe wijzen te verspreiden. Als stagiair help je hierbij.

Profiel:
·        je hebt hbo of wo werk- en denkniveau;
·        je bent in staat complexe materie toegankelijk te maken voor een breder publiek;
·        je hebt binnen je studie ervaring met literatuuronderzoek en het schrijven van artikelen en papers;
·        je bent collegiaal en flexibel;
·        je bent bekend met het organiseren van evenementen.

Stagevoorwaarden
De vacature betreft een stageplek voor 38 uur in de week. Op het moment van de stage sta je ingeschreven bij een hogeschool of universiteit en beschik je over een studenten-OV. Je loopt in beginsel vier tot vijf dagen per week stage. We werken over het algemeen 50% van de tijd op kantoor en 50% thuis. Je krijgt een stagevergoeding van 500 euro bruto per maand (bij vijf dagen), een telefoon- en datakosten vergoeding van 15 euro netto per maand.

Enthousiast?
Ben jij de stagiair die we zoeken? Stuur dan uiterlijk zondag 27 november je motivatiebrief en CV per e-mail naar [email protected]. Gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 5 december. Heb je vragen? Neem dan contact op met Laura de Vries via [email protected].