Stage bij de Hans van Mierlo Stichting

De Mr. Hans van Mierlo Stichting is het onafhankelijke wetenschappelijk bureau van D66. De van Mierlo Stichting heeft tot doel om het sociaal-liberalisme verder te ontwikkelen en te verspreiden binnen en buiten D66. Dit doen wij door het publiceren van onderzoek, het organiseren van lezingen en symposia en het geven van trainingen en workshops. Ook publiceren wij vier keer per jaar het tijdschrift Idee.

Wie ben jij?

De Stichting is op zoek naar een stagiair(e) voor de periode februari 2022 tot en met mei. Deze vacature betreft een stageplek voor 5 dagen per week. We bieden een bescheiden stagevergoeding, maar geen reiskostenvergoeding (we gaan uit van een OV-studentenkaart).

• je hebt een HBO of WO werk- en denkniveau;
  • je hebt interesse in politiek en ziet het als een uitdaging om politiek-wetenschappelijk onderzoek te vertalen naar heldere woorden en beelden;
  • je hebt binnen je studie veel ervaring met literatuuronderzoek en/of het schrijven van artikelen en papers;
  • je bent in staat om nette en mooi opgemaakte documenten te maken;
  • je bent goed in staat relevante zaken van irrelevante zaken te scheiden;
  • je hebt uitstekende taal- en schrijfvaardigheid;
  • je bent ‘tech-savvy’ en je kunt je IT-systemen snel eigen maken;
  • je kan zelfstandig werken;
  • je bent in het bezit van een Ov-studentenkaart;
  • je spreekt vloeiend Nederlands.

Werkzaamheden

Onderzoekswerkzaamheden
Als stagiair help je onze wetenschappelijk medewerkers bij projecten over bijvoorbeeld sociale zekerheid, digitalisering of Europa. Dit kan gaan om het uitzoeken van literatuur, het opzoeken van bepaalde verdragen of wetteksten, of het inventariseren van een leeslijst. Ook kan je gevraagd worden kleine of grote stukken te schrijven onder begeleiding van één van onze medewerkers.

Marketingcommunicatie
Onze publicaties en evenementen gaan pas leven als ze de mensen bereiken voor wie deze interessant zijn. Daarom denken we non-stop na over manieren om politiek-wetenschappelijk onderzoek op nieuwe wijzen te verspreiden. Als stagiair help je hierbij.

Overige taken
Tot slot zijn er organisatorische taken waarvoor je verantwoordelijk bent. Ook verwachten we dat je meehelpt bij D66-congressen en andere evenementen. Dit betekent dat je af en toe ook in het weekend of de avonduren werkt.

Solliciteren?

Ben jij de stagiair die we zoeken? Stuur dan uiterlijk 7 november je sollicitatiebrief en cv per e-mail naar: [email protected] voor meer vragen kun je contact opnemen met [email protected]