Aflevering 70: Van Mierlo Stichting vijftig jaar

Op deze pagina vind je de laatste aflevering van onze Podcast Appèl. Hier luister je alle afleveringen van Podcast Appèl.

Podcast Appèl

Aflevering 70: Van Mierlo Stichting vijftig jaar

De Mr. Hans van Mierlo Stichting bestaat vijftig jaar! In 1972 kreeg de wat toen nog heette Stichting Wetenschappelijk Bureau D’66 voor het eerst publieke financiering. Aanleiding dus om in de geschiedenis van de Van Mierlo Stichting te duiken. Hoe hebben het wetenschappelijk bureau van D66 en haar ideeën zich de afgelopen vijftig jaar ontwikkeld? En welke rol spelen wetenschappelijke bureaus in brede zin in het politieke krachtenveld?

In deze aflevering van Appèl praten we hierover met Jasper Dekker, wetenschappelijk medewerker bij de Mr. Hans van Mierlo Stichting die onderzoek deed naar de geschiedenis van de stichting, en Tom Louwerse, universitair hoofddocent Politieke Wetenschap aan de Universiteit Leiden en bekend van de Peilingwijzer.

Te gast: Jasper Dekker, wetenschappelijk medewerker mr. Hans van Mierlo Stichting en Tom Louwerse, universitair hoofddocent Politieke Wetenschap aan de Universiteit Leiden

Presentatie: Daniël Schut en Suzanne van den Eynden.

Beluister deze aflevering via Spotify
Beluister deze aflevering via Transistor.fm

Wil je meer afleveringen van onze podcast Appèl luisteren? Klik dan hier.

Beeld: Puck van den Berg