Met het verleden in de rug:
50 jaar Mr. Hans van Mierlo Stichting

Beeld: Beeld: Laura Groenheijde

Het wetenschappelijk bureau van D66 bestaat vijftig jaar. Dit jubileum vormt voor de huidige Mr. Hans van Mierlo Stichting de aanleiding om terug te blikken op haar geschiedenis én om zich de vraag de stellen welke functie zij vervult in een tijd waarin de waan van de dag regeert.

De ontwikkeling die de stichting in de afgelopen vijftig jaar heeft doorgemaakt, is onlosmakelijk verbonden met de unieke geschiedenis van D66. De partij onderging een gedaantewisseling van pragmatisch tot sociaal-liberaal en dat was niet zonder slag of stoot. Op welke momenten kon de stichting effectief zijn? Wat waren de kantelmomenten? En welke beslissingen bleken later doorslaggevend? Om deze vragen te beantwoorden, reflecteert Jasper Dekker op de functie en positie van wetenschappelijke bureaus in het politieke krachtenveld.

Wil jij in september als eerste “Met het verleden in de rug” in de kast hebben staan? Mail ons en ontvang een kortingscode van 10%. Stuur een mail naar [email protected] met je naam en wij zullen je als eerste berichten als het boek uit is.