Marchantlezing 2018: Anne Applebaum – Democracy and Disinformation

'Democracy and Disinformation' Door de opkomst van het populisme en de hernieuwde assertiviteit van Rusland dreigen liberale waarden onder druk komen te staan. Welke rol spelen propaganda en ‘fake news’ hierbij? Wat zijn de gevolgen voor de toekomst van Europese democratieën? En hoe gaan we hiermee om? Op woensdagavond 21 februari 2018 organiseert de Mr. Hans van Mierlo Stichting de 8e editie van de Marchantlezing in TivoliVredenburg in Utrecht. Dit jaar zal Professor aan de London School of Economics, Washington Post columnist en Pulitzer Prize winnaar Anne Applebaum de Marchantlezing geven welke getiteld is: Democracy and Disinformation.

Anne Applebaum is professor aan de London School of Economics, columnist van de Washington Post en won met haar boek Goelag de Pulitzer Prize voor non-fictie. Haar meest recente boek Red Famine krijgt lovende recensies en de Nederlandse vertaling verschijnt begin volgend jaar bij Ambo|Anthos. Marietje Schaake is coreferent en is Europarlementariër namens D66 en lid van de European Council on Foreign Relations. Kaartjes voor de Marchantlezing kunt u hier via de website van TivoliVredenburg aanschaffen. We verzoeken de bezoekers die minder valide zijn dit te melden bij de kassa van TivoliVredenburg via [email protected]. Marchantlezing 2018: Anne Applebaum, 'Democracy & Disinformation' Wanneer: Woensdagavond 21 februari Hoe laat: Inloop 19:00, start 19:30 Waar: TivoliVredenburg, Vredenburgkade 11, Utrecht, klik hier voor een routebeschrijving Entree: € 12,50, studenten: € 7,50 Voertaal: Engels Tickets: https://tivolivredenburg.nl/anneapplebaum Informatie over en verslagen van vorige jaargangen van de Marchantlezing kunt u hier vinden. Photo Anne Applebaum: CC BY-SA 3.0 Unported by Wikipedia