Aflevering 23: Populisme en de vernieuwing van het liberalisme

Na de Tweede-Kamer verkiezingen van 2017 dachten velen dat Mark Rutte met zijn klinkende overwinning op de PVV van Geert Wilders het populisme in Nederland definitief verslagen had. Drie jaar later blijkt niks minder waar, en zijn populistische partijen in heel Europa nog steeds even populair als toen. Wat ging er mis en wat kunnen gevestigde (liberale) partijen nu doen om een weer een goed alternatief te bieden tegen populisten? In deze aflevering van Appèl gaat Daniël Schut met Coen Brummer en Afke Groen hierover in gesprek. Dit gesprek is opgenomen naar aanleiding van een column van Coen Brummer die in oktober in het NRC verscheen. De column lees je hier. Te Gast: Coen Brummer, directeur van de Mr. Hans van Mierlo Stichting. Dr. Afke Groen, wetenschappelijk medewerker bij de Mr. Hans van Mierlo Stichting en recent gepromoveerd met een proefschrift over over informele, transnationale contacten tussen nationale partijen in de EU. Presentatie: Daniël Schut. Onze podcasts zijn ook te beluisteren via: Daarnaast ook nog via Transistor.fm of hier direct te downloaden! Heeft u genoten van deze podcasts? Om deze podcasts én onze andere activiteiten mogelijk te maken, kunnen we uw giften goed gebruiken! Klik op onderstaande button, of klik hier voor meer informatie over doneren aan de Mr. Hans van Mierlo Stichting.