Activiteiten

De Mr. Hans van Mierlo Stichting organiseert onder andere lezingen en symposia, geeft trainingen, workshops en maakt een podcast. Dit zijn onze hoofdactiviteiten.

Op zoek naar inhoudelijke verdieping en intellectuele uitdaging? Kom naar het jaarlijkse Van Mierlo Academie Weekend van de Mr. Hans van Mierlo Stichting.

De Van Mierlo Stichting publiceert onderzoeken, essays, boeken en het kwartaal-tijdschrift Idee. De meeste van onze publicaties zijn gratis te downloaden en gedrukt te bestellen in onze webshop

Idee is het tijdschrift voor het sociaal-liberalisme van de Mr. Hans van Mierlo Stichting dat vier keer per jaar uitkomt.

De Mr. Hans van Mierlo Stichting heeft haar eigen podcast. In ‘Appèl’ zoeken we de verdieping bij actuele politieke onderwerpen, altijd geïnspireerd door het sociaal-liberale gedachtegoed. De podcast is te vinden op meerdere platforms.

Ieder najaar organiseert de Mr. Hans van Mierlo Stichting de Marchantlezing. Een internationale spreker belicht een element uit het sociaal-liberale gedachtegoed. De Marchantlezing is vernoemd naar Hendrik Pieter Marchant (1869-1954). Hij was fractievoorzitter en mede-oprichter van de Vrijzinnig-Democratische Bond (VDB).

De Mr. Hans van Mierlo Stichting biedt ondersteuning in het verbreden en verdiepen van het sociaal-liberale gedachtegoed door training en scholing aan te bieden. Natuurlijk bieden we ook trainingen op maat aan.