Activiteiten

De Mr. Hans van Mierlo Stichting organiseert onder andere lezingen en symposia, geeft trainingen, workshops en maakt een podcast. Dit zijn onze hoofdactiviteiten.

Publicaties

De Van Mierlo Stichting publiceert onderzoeken, essays, boeken en het kwartaal-tijdschrift Idee. De meeste van onze publicaties zijn gratis te downloaden en gedrukt te bestellen in onze webshop

Tijdschrift ‘Idee’

Idee is het tijdschrift voor het sociaal-liberalisme van de Mr. Hans van Mierlo Stichting dat vier keer per jaar uitkomt.

Podcast Appèl

De Mr. Hans van Mierlo Stichting heeft haar eigen podcast. In ‘Appèl’ zoeken we de verdieping bij actuele politieke onderwerpen, altijd geïnspireerd door het sociaal-liberale gedachtegoed. De podcast is te vinden op meerdere platforms.

Marchantlezing

Ieder najaar organiseert de Mr. Hans van Mierlo Stichting de Marchantlezing. Een internationale spreker belicht een element uit het sociaal-liberale gedachtegoed. De Marchantlezing is vernoemd naar Hendrik Pieter Marchant (1869-1954). Hij was fractievoorzitter en mede-oprichter van de Vrijzinnig-Democratische Bond (VDB).

Trainingen

De Mr. Hans van Mierlo Stichting biedt ondersteuning in het verbreden en verdiepen van het sociaal-liberale gedachtegoed door training en scholing aan te bieden. Natuurlijk bieden we ook trainingen op maat aan.