Karin Oyevaar kandidaat-wethouder voor D66

D66 Utrechtse Heuvelrug wijst Karin Oyevaar aan als kandidaat-wethouder. D66 geeft zo vóór de verkiezingen duidelijkheid richting kiezers en belanghebbenden.

Bewezen en verbindend politica

Karin Oyevaar is momenteel fractievoorzitter én de lijsttrekker in de huidige verkiezingscampagne. Ze is raadslid sinds 2018 en heeft zich volgens D66 bewezen als een verbindend politica met een duidelijk beeld hoe om te gaan met de uitdagingen en kansen voor de komende jaren in onze gemeenschap.

Karin Oyevaar - Beeld: D66 UH

Groot draagvlak

D66 heeft uitgebreide gesprekken gevoerd met goede, zware kandidaten en ziet in Karin Oyevaar de juiste persoon met de ambitie én persoonlijke kwaliteiten om namens D66 meer mogelijk te maken. Afdelingsvoorzitter Elisabeth van Oostrum: ‘Omdat inwoners recht hebben op goede bestuurders én op duidelijkheid, heeft D66 zich tijdig voorbereid op de vraag naar mogelijke wethouders. We zijn zo vóór de verkiezingen duidelijk. D66 heeft meerdere stevige kandidaten beschikbaar, daar is goed over gesproken. Er is groot draagvlak voor Karin Oyevaar als kandidaat-wethouder.’

Niet vanzelfsprekend in college

Momenteel is D66 niet vertegenwoordigd in het college van B&W van Utrechtse Heuvelrug. De partij benadrukt dat het niet vanzelfsprekend is dat dit ná de verkiezingen zomaar zal veranderen. D66 wil werken aan een nieuw college met gezamenlijke politieke ambities. Of dat lukt, zal ná de verkiezingen door onderhandelingen duidelijk worden. De nieuwe raadsfractie beslist daarover. Mocht D66 ná de verkiezingen niet deelnemen in het college, dan zet Karin Oyevaar haar werk als raadslid onverminderd voort.