Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Culturele infrastructuur in Nederland

Maandag 11 april, Restaurant De Overburen, Stationsplein 68, 3818 LE te Amersfoort. 19:30 – 21:30.

De afgelopen jaren is hard bezuinigd op de culturele sector. Aan 137 instellingen is de rijkssubsidie in 2013 is stopgezet. Van die instellingen hebben 23 de deur gesloten, waarvan 17 binnen de podiumkunsten. Na de Rijksoverheid zetten ook provincies en gemeenten de komende jaren het mes in het cultuurbudget.

Voor D66 is cultuur een inspiratiebron voor iedereen, geen ‘hobby’ of luxegoed voor enkelen. Kunst, cultuur en erfgoed kunnen verbinden en onderscheiden. Ze helpen een samenleving om voortdurend op zichzelf te reflecteren. Wij vinden een sterke culturele sector een essentiële voorwaarde voor een open, zich ontwikkelende en verbonden samenleving. Daarom wil D66 de schade die door bezuinigingen is aangebracht herstellen. Of willen we verder gaan en de culturele sector naar een hoger plan tillen dan voor de bezuinigingen? En zo ja: hoe pakken we dat aan?

Ter voorbereiding van deze avond zal uiterlijk één maand voor de bijeenkomst een discussie document beschikbaar zijn. Deze kunt u lezen ter voorbereiding van uw bezoek aan deze avond, óf als u de avond niet kunt bezoeken maar wel graag uw input over dit onderwerp wilt delen. U kunt het document opvragen door een email te sturen naar agenda2020@d66.nl. Op dit e-mailadres kunt u ons ook uw feedback geven indien u niet tijdens deze avond aanwezig kunt zijn.

Laatst gewijzigd op 16 februari 2016

Nu is het moment.